Niemieccy turyści odwracają się od Grecji, wybierają Turcję i Egipt

Niemcy planują wyjazdy wiosną do Hiszpanii, Turcji i Włoch. Najwięcej jednak rośnie wtedy liczba miejsc w samolotach do Egiptu, Turcji i Francji.

Publikacja: 10.03.2023 01:12

Niemieccy turyści odwracają się od Grecji, wybierają Turcję i Egipt

Foto: Aleksander Kramarz

Hiszpańska firma technologiczna Mabrian Technologies, która analizuje dane z rynku turystycznego, sprawdziła, jakie trendy można zaobserwować obecnie w Niemczech. Pod lupę wzięła liczbę miejsc w samolotach do krajów basenu Morza Śródziemnego w okresie od 1 marca do 30 czerwca według stanu na 28 lutego. Podstawowy wniosek jest taki, że poszczególne ruch odbudowuje się nierównomiernie.

Czytaj więcej

Niemieccy turyści oszczędzają na podróżach. Jadą bliżej, odpoczywają krócej

Z zestawienia wynika, że najwięcej miejsc jest zaplanowanych na loty do Hiszpanii - w sumie 5,1 miliona. Na drugim miejscu znalazła się Turcja z 3,52 miliona foteli, a na trzecim Włochy z 2,61 miliona miejsc. Kolejne pozycje należą do Grecji (1,53 miliona), Francji (1,46 miliona), Portugalii (0,94 miliona), Egiptu (0,59 miliona) i Tunezji (0,11 miliona).

Jak te liczby mają się do zeszłorocznych, z tego samego okresu? Największy wzrost notuje Egipt - 22,76 procent. Na drugim miejscu znalazła się Turcja z wynikiem plus 14,52 procent, a na trzecim Francja, do której jest więcej o 5,42 procent miejsc w samolotach. Rośnie też podaż miejsc do Włoch, o 5,16 procent, do Tunezji, o 1,84 procent, i do Hiszpanii, o 0,61 procent. Zarazem dwa kraje zanotowały spadek zainteresowania - Portugalia i Grecja. Pierwszy o 1,49, a drugi o 10,52 procent.

Zupełnie inny obraz sytuacji daje jednak porównanie z 2019 rokiem. Okazuje się, że o ile Egipt i Turcja nie tylko odbudowały, ale wręcz przekroczyły wartości wówczas notowane (o 9,66 i 19,35 procent), o tyle pozostałym krajom nadal sporo brakuje do odzyskania dawnej pozycji. W gronie tych ze stratami najlepiej wypada Grecja, której do czasu sprzed pandemii brakuje tylko 2,76 procent, pozostałe kierunki notują straty liczone dwucyfrowo. Największa, bo wynosząca 28,17 procent, dotyczy Tunezji, drugie miejsce pod tym względem zajmują Włochy (mniej o 26,26 procent), a trzecie Francja (spadek o 25,23 procent). Liderowi rynku, Hiszpanii, ciągle brakuje 12,9 procent miejsc w samolotach, a Portugalii - 12,6 procent.

Czytaj więcej

Brytyjczycy w tym roku najmniej wydadzą w Egipcie, a najwięcej na Karaibach

Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Mabrian Carlos Cendra komentuje, że powodem nierównomiernego rozłożenia ruchu z rynku niemieckiego są prawdopodobnie kwestie gospodarcze i społeczne, ale też chaos, jaki był obserwowany na lotniskach w zeszłym roku. Nie bez znaczenia jest również, że miejsca turystyczne nie odradzają się po pandemii w takim samym tempie.

Hiszpańska firma technologiczna Mabrian Technologies, która analizuje dane z rynku turystycznego, sprawdziła, jakie trendy można zaobserwować obecnie w Niemczech. Pod lupę wzięła liczbę miejsc w samolotach do krajów basenu Morza Śródziemnego w okresie od 1 marca do 30 czerwca według stanu na 28 lutego. Podstawowy wniosek jest taki, że poszczególne ruch odbudowuje się nierównomiernie.

Z zestawienia wynika, że najwięcej miejsc jest zaplanowanych na loty do Hiszpanii - w sumie 5,1 miliona. Na drugim miejscu znalazła się Turcja z 3,52 miliona foteli, a na trzecim Włochy z 2,61 miliona miejsc. Kolejne pozycje należą do Grecji (1,53 miliona), Francji (1,46 miliona), Portugalii (0,94 miliona), Egiptu (0,59 miliona) i Tunezji (0,11 miliona).

Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny