Turyści chcą podróżować poza utartymi szlakami, odkrywać mniej znane miejsca i „ukryte skarby”, wspomagać lokalne społeczności. Pomysły, dokąd jechać i co robić po dotarciu do celu podróży, czerpią głównie z telewizji i mediów społecznościowych. Podczas podróży szukają doznań kulinarnych, chcą też zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne - to ogólne wnioski, które płyną z raportu American Express Travel „Global Travel Trends Report”, który analizuje podróżnicze trendy 2023 roku.
Jak zauważa cytowana w raporcie prezes American Express Travel Audrey Hendley, popyt na podróże nie słabnie, bez względu na motywacje i cele.
85 procent ankietowanych deklaruje, że w tym roku odbędzie co najmniej dwie podróże rekreacyjne. Dla 78 procent wydatki na podróże są ważnym, traktowanym priorytetowo elementem domowego budżetu. 74 procent przyznaje, że od kosztów podróży ważniejsze są wrażenia i doświadczenia podczas podróży, które spełniają ich oczekiwania.
Czytaj więcej
W tym roku branży turystycznej w ujęciu globalnym zabraknie już tylko 5 procent do przychodów uzyskanych przed pandemią. Łącznie mają one wynieść 9,5 biliona dolarów. Za rok będzie jeszcze lepiej.
89 procent respondentów chce podróżować do miejsc, w których nigdy wcześniej nie było, a 85 procent - w których będzie mogło poznać lokalną kulturę. 88 procent badanych uważa, że posiłki i zakupy w małych, lokalnych restauracjach i sklepach zapewniają bardziej autentyczne wrażenia z podróży, a 83 procent zamierza robić zakupy w takich firmach.