Praca na wakacje dla „travel hackerów”. Ile zaoszczędzą z budżetu 10 tysięcy euro?

Kiwi.com i Visa oferują „wakacyjną pracę życia” w roli world travel hackera. Wybrane osoby dostaną 10 tysięcy euro na czterotygodniową podróż. Ich zadaniem będzie stawianie czoła wyzwaniom po drodze i relacjonowanie swoich przygód w mediach społecznościowych.

Publikacja: 16.05.2023 12:45

Podróżnicy mają podróżować parami.

Podróżnicy mają podróżować parami.

Foto: Filip Frydrykiewicz

Kiwi.com i Visa poszukują sześciu nowych członków do zespołu World Travel Hackerów, gotowych, by wybrać się tego lata w czterotygodniową podróż po świecie.

To prawdopodobnie najlepsza wakacyjna oferta pracy - zachwala Kiwi.com w komunikacie. Kandydaci będą mogli podróżować z wybranym przez siebie kompanem, a na podróż dostaną 10 tysięcy euro. Jeśli zostaną im jakieś pieniądze, będą je mogli zachować.

W ciągu czterech tygodni wybrana szóstka i ich towarzysze podróży zmierzą się z wyzwaniami i zadaniami przygotowanymi przez Kiwi.com i Visę.

Wybrani kandydaci będą musieli filmować, fotografować i relacjonować swoje przygody i najlepsze „travel hacki”, czyli sztuczki pozwalające podróżować oszczędnie, w mediach społecznościowych.

O jakie wyzwania chodzi? Na przykład o rezerwację taniego lotu w dowolnym miejscu, w tym wybór miejsca docelowego i płatność kartą Visa w aplikacji mobilnej Kiwi.com w mniej niż trzy minuty, zjedzenie narodowych potraw pięciu różnych krajów w ich stolicach w ciągu trzech dni lub wyszukanie miasta, w którym w ciągu jednego dnia można udać się na koncert, imprezę sportową i do parku rozrywki, korzystając z usługi Visa Concierge.

Czytaj więcej

Podróże poza utartymi szlakami, kulinaria i wellness - to turystyczne trendy roku

- Ta praca nie jest dla każdego, ale niemal każdy chciałby taką mieć. Z pewnością nie jest to oferta dla zbyt wygodnych lub tych, którzy boją się robić rzeczy, o których inni tylko mówią. To idealna propozycja dla tych, którzy mają ducha przygody, wiedzą, jak znaleźć sprytne sposoby na tańsze podróżowanie i czerpią przyjemność z tworzenia zabawnych treści w mediach społecznościowych, dzięki czemu mogą dzielić się swoimi poradami dotyczącymi hackowania podróży, tak, by wszyscy mogli z nich skorzystać - mówi Golan Shaked, oficer handlowy Kiwi.com, którego zespół będzie zatrudniał kandydatów, cytowany w komunikacie firmy.

- Jesteśmy podekscytowani nową współpracą z Kiwi.com i z przyjemnością będziemy śledzić przygody i historie z podróży po świecie sześciu wytypowanych duetów - dodaje Josef Kunčar, dyrektor ds. akceptacji i rozliczeń w Visie w Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Kandydaci muszą mieć ukończone 18 lat, mówić płynnie po angielsku, mieć paszport ważny przez co najmniej sześć miesięcy począwszy od końca sierpnia 2023 roku i umieć tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych. Muszą też znaleźć niezawodnego kompana w podróży, którego pomoc i wsparcie będą mogli liczyć.

W ramach rekrutacji kandydaci mają za zadanie nakręcić i zmontować zabawny film o swoim rodzinnym mieście, udowadniając, że:

- doskonale wiedzą, jak znaleźć sprytne sposoby na tańsze podróżowanie

- uwielbiają dzielić się wskazówkami, jak podróżować inaczej

- są biegli w planowaniu tras z wykorzystaniem Kiwi.com

- są w stanie częściowo wyrzec się wygody na rzecz oszczędności

- tworzenie zabawnych treści w mediach społecznościowych o ich przygodach i bezcennych travel hackach naprawdę ich bawi i sprawia radość.

Film należy przesłać do 11 czerwca.

Czytaj więcej

Konkurs POT dla vlogerów. „Dzielcie się turystycznymi odkryciami”

Według badania z 2019 roku bycie influencerem w mediach społecznościowych (17 procent wskazań) i youtuberem (14 procent) to druga i trzecia najczęściej wybierana przez młodych Brytyjczyków ścieżka kariery zawodowej. Z kolei wyniki badań na podstawie zapytań w wyszukiwarce Google pokazują, że youtuber i influencer to jedne z 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, na Słowacji i w Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Także polscy nastolatkowie nie wyłamują się z globalnych trendów i marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.

Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskuje na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europy Środkowej*, w tym w Polsce, na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6 procent stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę. 30,3 procent odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.

Kiwi.com to firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Jej witryna Kiwi.com i kanały partnerskie notują 100 milionów wyszukiwani dziennie. Sprzedaje średnio ponad 60 tysięcy miejsc w samolotach dziennie.

*Dane zebrała między 14 a 24 października 2022 roku firma STEM/MARK na zlecenie Kiwi.com. Grupę docelową stanowiły osoby w wieku 18-59 lat, które w ciągu ostatnich sześciu lat co najmniej dwa razy były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgier (n=1014), Polski (n=1010). Metoda - wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).

Kiwi.com i Visa poszukują sześciu nowych członków do zespołu World Travel Hackerów, gotowych, by wybrać się tego lata w czterotygodniową podróż po świecie.

To prawdopodobnie najlepsza wakacyjna oferta pracy - zachwala Kiwi.com w komunikacie. Kandydaci będą mogli podróżować z wybranym przez siebie kompanem, a na podróż dostaną 10 tysięcy euro. Jeśli zostaną im jakieś pieniądze, będą je mogli zachować.

Pozostało 92% artykułu
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”