Praca na wakacje dla „travel hackerów”. Ile zaoszczędzą z budżetu 10 tysięcy euro?

Kiwi.com i Visa oferują „wakacyjną pracę życia” w roli world travel hackera. Wybrane osoby dostaną 10 tysięcy euro na czterotygodniową podróż. Ich zadaniem będzie stawianie czoła wyzwaniom po drodze i relacjonowanie swoich przygód w mediach społecznościowych.

Publikacja: 16.05.2023 12:45

Podróżnicy mają podróżować parami.

Podróżnicy mają podróżować parami.

Foto: Filip Frydrykiewicz

Kiwi.com i Visa poszukują sześciu nowych członków do zespołu World Travel Hackerów, gotowych, by wybrać się tego lata w czterotygodniową podróż po świecie.

To prawdopodobnie najlepsza wakacyjna oferta pracy - zachwala Kiwi.com w komunikacie. Kandydaci będą mogli podróżować z wybranym przez siebie kompanem, a na podróż dostaną 10 tysięcy euro. Jeśli zostaną im jakieś pieniądze, będą je mogli zachować.

W ciągu czterech tygodni wybrana szóstka i ich towarzysze podróży zmierzą się z wyzwaniami i zadaniami przygotowanymi przez Kiwi.com i Visę.

Wybrani kandydaci będą musieli filmować, fotografować i relacjonować swoje przygody i najlepsze „travel hacki”, czyli sztuczki pozwalające podróżować oszczędnie, w mediach społecznościowych.

O jakie wyzwania chodzi? Na przykład o rezerwację taniego lotu w dowolnym miejscu, w tym wybór miejsca docelowego i płatność kartą Visa w aplikacji mobilnej Kiwi.com w mniej niż trzy minuty, zjedzenie narodowych potraw pięciu różnych krajów w ich stolicach w ciągu trzech dni lub wyszukanie miasta, w którym w ciągu jednego dnia można udać się na koncert, imprezę sportową i do parku rozrywki, korzystając z usługi Visa Concierge.

Czytaj więcej

Podróże poza utartymi szlakami, kulinaria i wellness - to turystyczne trendy roku

- Ta praca nie jest dla każdego, ale niemal każdy chciałby taką mieć. Z pewnością nie jest to oferta dla zbyt wygodnych lub tych, którzy boją się robić rzeczy, o których inni tylko mówią. To idealna propozycja dla tych, którzy mają ducha przygody, wiedzą, jak znaleźć sprytne sposoby na tańsze podróżowanie i czerpią przyjemność z tworzenia zabawnych treści w mediach społecznościowych, dzięki czemu mogą dzielić się swoimi poradami dotyczącymi hackowania podróży, tak, by wszyscy mogli z nich skorzystać - mówi Golan Shaked, oficer handlowy Kiwi.com, którego zespół będzie zatrudniał kandydatów, cytowany w komunikacie firmy.

- Jesteśmy podekscytowani nową współpracą z Kiwi.com i z przyjemnością będziemy śledzić przygody i historie z podróży po świecie sześciu wytypowanych duetów - dodaje Josef Kunčar, dyrektor ds. akceptacji i rozliczeń w Visie w Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Kandydaci muszą mieć ukończone 18 lat, mówić płynnie po angielsku, mieć paszport ważny przez co najmniej sześć miesięcy począwszy od końca sierpnia 2023 roku i umieć tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych. Muszą też znaleźć niezawodnego kompana w podróży, którego pomoc i wsparcie będą mogli liczyć.

W ramach rekrutacji kandydaci mają za zadanie nakręcić i zmontować zabawny film o swoim rodzinnym mieście, udowadniając, że:

- doskonale wiedzą, jak znaleźć sprytne sposoby na tańsze podróżowanie

- uwielbiają dzielić się wskazówkami, jak podróżować inaczej

- są biegli w planowaniu tras z wykorzystaniem Kiwi.com

- są w stanie częściowo wyrzec się wygody na rzecz oszczędności

- tworzenie zabawnych treści w mediach społecznościowych o ich przygodach i bezcennych travel hackach naprawdę ich bawi i sprawia radość.

Film należy przesłać do 11 czerwca.

Czytaj więcej

Konkurs POT dla vlogerów. „Dzielcie się turystycznymi odkryciami”

Według badania z 2019 roku bycie influencerem w mediach społecznościowych (17 procent wskazań) i youtuberem (14 procent) to druga i trzecia najczęściej wybierana przez młodych Brytyjczyków ścieżka kariery zawodowej. Z kolei wyniki badań na podstawie zapytań w wyszukiwarce Google pokazują, że youtuber i influencer to jedne z 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, na Słowacji i w Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Także polscy nastolatkowie nie wyłamują się z globalnych trendów i marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.

Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskuje na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europy Środkowej*, w tym w Polsce, na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6 procent stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę. 30,3 procent odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.

Kiwi.com to firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Jej witryna Kiwi.com i kanały partnerskie notują 100 milionów wyszukiwani dziennie. Sprzedaje średnio ponad 60 tysięcy miejsc w samolotach dziennie.

*Dane zebrała między 14 a 24 października 2022 roku firma STEM/MARK na zlecenie Kiwi.com. Grupę docelową stanowiły osoby w wieku 18-59 lat, które w ciągu ostatnich sześciu lat co najmniej dwa razy były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgier (n=1014), Polski (n=1010). Metoda - wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).

Kiwi.com i Visa poszukują sześciu nowych członków do zespołu World Travel Hackerów, gotowych, by wybrać się tego lata w czterotygodniową podróż po świecie.

To prawdopodobnie najlepsza wakacyjna oferta pracy - zachwala Kiwi.com w komunikacie. Kandydaci będą mogli podróżować z wybranym przez siebie kompanem, a na podróż dostaną 10 tysięcy euro. Jeśli zostaną im jakieś pieniądze, będą je mogli zachować.

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie