Wiedeń: Zobaczcie prawdziwe dzieła sztuki (zanim przerobi je sztuczna inteligencja)

Dzieła słynnych malarzy, jak Pieter Bruegel starszy, Gustav Klimt czy Egon Schiele, można podziwiać w Wiedniu. Warto to zrobić, żeby wiedzieć, skąd czerpie inspiracje... sztuczna inteligencja – ta myśl przyświeca kampanii promującej stolicę Austrii.

Publikacja: 17.05.2023 02:08

Wiedeń: Zobaczcie prawdziwe dzieła sztuki (zanim przerobi je sztuczna inteligencja)

Foto: Vienna Tourism Board

Co stanie się, kiedy sztuczna inteligencja dostanie zadanie stworzenia „dzieła sztuki” na podstawie obrazu pędzla światowej sławy malarza, ale z dodatkowym warunkiem włączenia w nie motywu kota? Przekonać się o tym można w najnowszej kampanii marketingowej Wiednia „UnArtificial Art”.

Kampania promująca ponad 100 muzeów, jakie mieszczą się w Wiedniu, toczy się pod hasłem „Sztuka poza sztuką stworzoną przez sztuczną inteligencję”.

Koty zostały wybrane jako motyw przewodni projektu, ponieważ zdaniem jego autorów, to „uniwersalne zwierzęta uwielbiane przez internautów”. Są one na przykład bohaterami znanego obrazu Gustawa Klimta „Pocałunek” - zamiast postaci ludzi w uścisku splecione są zwierzęta, które, podobnie jak w oryginale, noszą bogato zdobione szaty.

Czytaj więcej

Kontrowersyjna kampania reklamowa - Wenus promuje turystykę. Włosi oburzeni

– Ponieważ sztuczna inteligencja mocno wkracza w życie ludzi, a programy takie jak DALL-E czy Midjourney pozwalają każdemu tworzyć „dzieła sztuki”, Wiedeń chce przypomnieć odwiedzającym, dzięki komu to wszystko jest możliwe – wyjaśnia prezes Wiedeńskiej Organizacji Turystycznej Norbert Kettner, cytowany w komunikacie prasowym. – Kampania ma pokazać, że sztuka stworzona przez sztuczną inteligencję może istnieć tylko dzięki temu, że algorytmy korzystają z prawdziwych dzieł, wykonanych przez prawdziwych ludzi, a część z nich można zobaczyć tylko w Wiedniu. Wiedeński modernizm, który zrewolucjonizował świat sztuki ponad wiek temu, w dalszym ciągu jest żywy i wpływa na sposób, w jaki działają maszyny, na których opiera się sztuczna inteligencja – dodaje.

W ramach kampanii Wiedeńska Organizacja Turystyczna stworzyła również film, w którym znawca sztuki Markus Hüb analizuje „dzieła” stworzone przez sztuczną inteligencję.

Kampania ma na celu promowanie ponad stu muzeów znajdujących się w stolicy Austrii.

Co stanie się, kiedy sztuczna inteligencja dostanie zadanie stworzenia „dzieła sztuki” na podstawie obrazu pędzla światowej sławy malarza, ale z dodatkowym warunkiem włączenia w nie motywu kota? Przekonać się o tym można w najnowszej kampanii marketingowej Wiednia „UnArtificial Art”.

Kampania promująca ponad 100 muzeów, jakie mieszczą się w Wiedniu, toczy się pod hasłem „Sztuka poza sztuką stworzoną przez sztuczną inteligencję”.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u