Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży

W tym roku wakacje w Tunezji spędziło ponad 300 tysięcy Polaków. Tunezyjski Urząd ds. Turystyki uhonorował nagrodami „Tunisia Awards” biura podróży, które wysłały tam najwięcej klientów.

Publikacja: 20.11.2024 09:17

Laureaci nagród „Tunisia Awards” przyznawanych przez Tunezyjski Urząd ds. Turystyki za promowanie Tu

Laureaci nagród „Tunisia Awards” przyznawanych przez Tunezyjski Urząd ds. Turystyki za promowanie Tunezji w Polsce

Foto: Nelly Kamińska

Tunezja po latach zastoju znów pnie się w turystycznych rankingach. Według raportu Polskiej Izby Turystyki „Zagraniczne wakacje Polaków 2024”, podsumowującego sezon letni w turystyce zorganizowanej, Tunezja awansowała na czwarte miejsce w rankingu najchętniej wybieranych przez klientów biur podróży kierunków (po Turcji, Grecji i Egipcie), zwiększając jednocześnie swój udział w rynku o 30 procent - z 6,7 procent w ubiegłym roku do 9,6 procent w sezonie letnim 2024. Ponadto w wyjazdach polskich turystów do Tunezji padł nowy rekord.

Aby uczcić ten sukces, warszawskie biuro Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki (ONTT), któremu od marca szefuje Naoufel Gannouni, zorganizowało wczoraj w Warszawie „wieczór tunezyjski” z udziałem przedstawicieli branży turystycznej i mediów. Przywitał ich ambasador Tunezji w Polsce Taoufik Chebbi.

Gości „wieczoru tunezyjskiego” przywitał ambasador Tunezji w Polsce Taoufik Chebbi

Gości „wieczoru tunezyjskiego” przywitał ambasador Tunezji w Polsce Taoufik Chebbi

Foto: Nelly Kamińska

- Tunezję i Polskę łączy wielowymiarowe partnerstwo. Na szczęście nasze relacje dwustronne bardzo mocno opierają się na turystyce. Jej świetne w tym roku wyniki nie byłyby możliwe do osiągnięcia bez zaangażowania naszych partnerów, którym dedykujemy ten wieczór - mówił Chebbi.

- Liczymy, że w następnych latach padną kolejne rekordy, także dzięki nowej strategii turystycznej Tunezji, która opiera się na kilku filarach, jednym z nich jest dywersyfikacja oferty turystycznej - dodał.

Ambasador przypomniał też, że w tym roku Polska i Tunezja świętują 65. rocznicę nawiązania relacji dyplomatycznych.

Czytaj więcej

Turyści omijają Jordanię. Wystraszył ich konflikt zbrojny

Coral Travel, Sun & Fun Holidays i TUI na podium

- Polska jest obecnie dla Tunezji drugim najważniejszym europejskim rynkiem źródłowym (po Francji, a przed Niemcami i Wielką Brytanią - red.). Od początku roku do końca października do Tunezji wyjechało 314 tysięcy Polaków - przypomniała była dyrektor warszawskiego biura ONTT, a obecnie dyrektor departamentu marketingu tej organizacji Raja Ammar, podkreślając „spektakularny wzrost o 200 procent w porównaniu z rokiem 2019”.

- To efekt nie tylko atrakcyjności Tunezji, ale też ogromnej pracy naszych partnerów - touroperatorów, agentów, dziennikarzy i influencerów, którzy promują Tunezję na polskim rynku. Dziś chcemy uhonorować ludzi, którzy stoją za tym sukcesem - dodała Ammar.

W tym roku na wakacje do Tunezji wyjechało 314 tysięcy Polaków - mówiła dyrektor departamentu market

W tym roku na wakacje do Tunezji wyjechało 314 tysięcy Polaków - mówiła dyrektor departamentu marketingu ONTT Raja Ammar

Foto: Nelly Kamińska

Nagrody „Tunisia Awards” za „rozwijanie i promowanie turystyki tunezyjskiej w Polsce” ONTT przyznał konsolidatorowi lotniczemu, firmie GTS Poland, i biurom podróży, które wysłały do Tunezji najwięcej klientów, a były to: Coral Travel (72 tysiące), Sun & Fun Holidays (56 tysięcy), TUI (41 tysięcy), Itaka, Rainbow, Exim Tours, Anex Tour, Join UP!, Prima Holiday, Best Reisen i Oasis Tours.

Nagrody indywidualne odebrali wieloletni były pracownik ONTT Paweł Kulesza, który „przez 23 lata swojej pracy dał przykład dyscypliny, umiejętności i nieograniczonego zaangażowania dla Tunezji, którą dalej wspiera jako menedżer ds. marketingu w firmie GTS Poland”, a także prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski, wiceprezes Turystycznej Organizacji Otwartej Łukasz Mikosz, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych Marcin Wujec i sama Raja Ammar.

Galę wręczenia nagród uatrakcyjnił koncert rockowej muzyki tunezyjskiej

Galę wręczenia nagród uatrakcyjnił koncert rockowej muzyki tunezyjskiej

Foto: Nelly Kamińska

Czytaj więcej

Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u

W czasie spotkania polscy touroperatorzy zadawali sobie pytanie, czy w nowym sezonie przedłużone będzie ważne do końca tego roku prawo wjazdu do Tunezji wyłącznie na podstawie polskiego dowodu osobistego, bez konieczności legitymowania się paszportem. Nikt jednak nie potrafił autorytatywnie i jednoznacznie na nie odpowiedzieć.

Tunezja będzie jednym ze 180 wystawców podczas rozpoczynających się w czwartek Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw. Do Warszawy przyjechała z tej okazji reprezentacja tunezyjskich hotelarzy i działaczy turystycznych. Targi potrwają od 21 do 23 listopada, organizowane są w Pałacu Kultury i Nauki.

Tunezja po latach zastoju znów pnie się w turystycznych rankingach. Według raportu Polskiej Izby Turystyki „Zagraniczne wakacje Polaków 2024”, podsumowującego sezon letni w turystyce zorganizowanej, Tunezja awansowała na czwarte miejsce w rankingu najchętniej wybieranych przez klientów biur podróży kierunków (po Turcji, Grecji i Egipcie), zwiększając jednocześnie swój udział w rynku o 30 procent - z 6,7 procent w ubiegłym roku do 9,6 procent w sezonie letnim 2024. Ponadto w wyjazdach polskich turystów do Tunezji padł nowy rekord.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością