Wielka Brytania rusza z reklamą. Kusi koronacją Karola III i ukraińską Eurowizją

Na początku przyszłego roku VisitBritain przeprowadzi kampanię, która pokaże kraj jako dynamiczny i atrakcyjny cel podróży. Reklamy pojawią się w Stanach Zjednoczonych, na głównych rynkach europejskich i w krajach Zatoki Perskiej.

Publikacja: 22.12.2022 11:48

Koronacja króla Karol III będzie jedną z atrakcji turystycznych w 2023 roku

Koronacja króla Karol III będzie jedną z atrakcji turystycznych w 2023 roku

Foto: AFP/POOL, Ian Vogler

- Turystyka to niezwykle konkurencyjna, globalna branża – mówi minister turystyki Wielkiej Brytanii Stuart Andrew, cytowany w komunikacie prasowym. - Dlatego na początku przyszłego roku ruszymy z nową kampanią i będziemy ostro konkurować na rynkach, na których liczymy na duży wzrost.

Czytaj więcej

VisitBritain dopłaci biurom podróży do zagranicznych turystów

Jak wyjaśnia minister, reklamy pojawią się w Stanach Zjednoczonych, które są najważniejszym krajem, jeśli chodzi o ruch do Wielkiej Brytanii (w tym roku wydatki tamtejszych turystów zwiększyły się o 15 procent), a także w krajach Zatoki Perskiej i na głównych rynkach europejskich.

VisitBritain szacuje, że w 2023 roku wydatki gości zagranicznych wyniosą 29,5 miliarda funtów, czyli o 4 procent więcej niż w 2019 roku. Przyjazdów ma być 35,1 miliona, co odpowiada 86 procentom wielkości sprzed pandemii. - Szacowany wzrost wydatków odwiedzających będzie dalszym impulsem dla branży, pomoże stworzyć nowe miejsca pracy i będzie napędzać wzrost gospodarczy całego kraju – zaznacza minister.

Z kolei dyrektor generalna VisitBritain Patricia Yates podkreśla, że organizacja przede wszystkim pracuje nad tym, by odwiedzający czuli, że ich wizyta w Wielkiej Brytanii jest wartościowa. Odnosząc się do wyższych przychodów, podkreśla, że wzrost wydatków to wsparcie dla małych i lokalnych firm w całym kraju.

Motywem przewodnim promocji będzie pokazanie Wysp Brytyjskich jako miejsca dynamicznego, w którym można wiele doświadczyć. Kampania obejmie najważniejsze wydarzenia, które mają się odbyć w 2023 roku, w tym koronację króla Karola III w maju i konkurs piosenki Eurowizji, który zostanie tam przeprowadzony w imieniu Ukrainy.

Badanie z początku 2022 roku wykazało, że poznawanie historii i dziedzictwa Wielkiej Brytanii będzie głównym motywem podjęcia podróży przez gości zagranicznych, którzy chcą odwiedzić kraj w tym roku. Na drugim miejscu wymieniają oni chęć zobaczenia tętniących życiem miast.

Czytaj więcej

Wielka Brytania - nowy model zarządzania pozwoli lepiej obsłużyć turystów

Analiza potwierdziła również, że podróżni, wybierając miejsce podróży, oceniają stosunek ceny do jakości. Okazuje się też, że ponad połowa ankietowanych przez VisitBritain osób, które chcą wyjechać w przyszłym roku, nie zdecydowała jeszcze, dokąd się uda, a to szansa, żeby ich pozyskać.

VisitBritain przewiduje, że w tym roku Wielką Brytanię odwiedzi 29,7 miliona gości, co będzie stanowić 73 procent wielkości z 2019 roku. Przychody z tego tytułu mają wynieść 25,9 miliarda funtów, czyli 91 procent wartości zanotowanej w ostatnim pełnym roku przed pandemią.

- Turystyka to niezwykle konkurencyjna, globalna branża – mówi minister turystyki Wielkiej Brytanii Stuart Andrew, cytowany w komunikacie prasowym. - Dlatego na początku przyszłego roku ruszymy z nową kampanią i będziemy ostro konkurować na rynkach, na których liczymy na duży wzrost.

Jak wyjaśnia minister, reklamy pojawią się w Stanach Zjednoczonych, które są najważniejszym krajem, jeśli chodzi o ruch do Wielkiej Brytanii (w tym roku wydatki tamtejszych turystów zwiększyły się o 15 procent), a także w krajach Zatoki Perskiej i na głównych rynkach europejskich.

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Popularne Trendy
Grecja chce się uodpornić na zmiany klimatu. Podnosi opłaty turystom
Popularne Trendy
Wiedeń - mieszkańcy chcą rozwijać turystykę, nie widzą w niej zagrożenia
Popularne Trendy
Paryż chce mniej turystów. "Tego wymaga interes mieszkańców"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Popularne Trendy
Najlepszy film promocyjny na świecie nakręcił Wrocław - "miasto przygody"
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska