Wielka Brytania - nowy model zarządzania pozwoli lepiej obsłużyć turystów

Organizacje turystyczne w Wielkiej Brytanii powinny nie tylko zarządzać regionalną turystyką, ale też kompleksowo obsługiwać podróżnych – mówi brytyjski minister turystyki Nigel Huddleston. I zapowiada zrestrukturyzowanie systemu zarządzania kierunkami turystycznymi.

Publikacja: 02.08.2022 00:46

Organizacje turystyczne mają być odpowiedzialne za kompleksową obsługę podróżnych

Organizacje turystyczne mają być odpowiedzialne za kompleksową obsługę podróżnych

Foto: Filip Frydrykiewicz

 Jak pisze portal Travel Weekly, nowa struktura ma być prostsza – organizacje turystyczne, które zajmują się na co dzień zarządzaniem destynacjami (Destination Management Organization) mają też być miejscem kompleksowej obsługi podróżnych. Odwiedzający powinni dowiedzieć się w nich wszystkiego, co warto wiedzieć o danym regionie.

Czytaj więcej

Brytyjczycy oszczędzają na działalności charytatywnej, żeby jechać na wakacje

Minister chce też stworzyć system akredytacji dla najlepszych DMO. Z analizy VisitEngland przeprowadzonej w zeszłym roku przez przewodniczącego rady doradczej tej organizacji, Nicka de Bois, wynika bowiem, że obecnie system jest zbyt rozdrobniony. Na przykład tylko na południowym wschodzie kraju działa 46 DMO.

Na nowy system akredytacji rząd przeznaczy 4 miliony funtów, a zarządzać nim będzie VisitEngland. Pilotażowy projekt będzie przeprowadzony w jednym regionie.

Zdaniem ministra organizacje mogą zmienić sytuację w swoich regionach – za przykład podaje działania Visit Cornwall, która pomogła pozyskać inwestycje o wartości ponad 40 milionów funtów dla projektu Eden, dzięki któremu przyjechało tam ponad 18 milionów odwiedzających, co przełożyło się na 2 miliardy funtów przychodów. Z kolei Marketing Manchester przyczynił się do tego, że do lokalnej gospodarki trafia 400 milionów funtów rocznie – tyle wydają odwiedzający. Pomógł też w promowaniu nowych międzynarodowych tras lotniczych, a Cumbria Tourism odegrała kluczową rolę w uzyskaniu dla Parku Narodowego Lake District wpisu na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

W ramach nowego systemu akredytacji DMO zostaną przemianowane na Lokalne Partnerstwa na Rzecz Turystyki Przyjazdowej (Local Visitor Economy Partnerships, LVEP). Firmy mają współpracować na rzecz rozwoju i promocji regionu, podróżni mają móc łatwiej planować pobyt i wycieczki. W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego będzie można ubiegać się o fundusze na rozwój turystyki i jej promowanie.

 Jak pisze portal Travel Weekly, nowa struktura ma być prostsza – organizacje turystyczne, które zajmują się na co dzień zarządzaniem destynacjami (Destination Management Organization) mają też być miejscem kompleksowej obsługi podróżnych. Odwiedzający powinni dowiedzieć się w nich wszystkiego, co warto wiedzieć o danym regionie.

Minister chce też stworzyć system akredytacji dla najlepszych DMO. Z analizy VisitEngland przeprowadzonej w zeszłym roku przez przewodniczącego rady doradczej tej organizacji, Nicka de Bois, wynika bowiem, że obecnie system jest zbyt rozdrobniony. Na przykład tylko na południowym wschodzie kraju działa 46 DMO.

Nowe Trendy
Oszczędni Brytyjczycy powinni unikać strefy euro. Taniej wypoczną w Bułgarii lub Turcji
Popularne Trendy
Grecja: Jesteśmy na dobrej drodze do pobicia rekordu sprzed pandemii
Biura Podróży
Traveldata: Ceny „lastów” rosną do ostatniej chwili
Biura Podróży
Brytyjczycy cenią agentów turystycznych. Za „pierwszorzędną obsługę” zapłacą więcej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Biuro podróży wygrało z PFR. Niesłusznie ściągnięte pieniądze wróciły na konto