Jak pisze portal Travel Weekly, nowa struktura ma być prostsza – organizacje turystyczne, które zajmują się na co dzień zarządzaniem destynacjami (Destination Management Organization) mają też być miejscem kompleksowej obsługi podróżnych. Odwiedzający powinni dowiedzieć się w nich wszystkiego, co warto wiedzieć o danym regionie.
Czytaj więcej
Prawie co trzeci Brytyjczyk przeznaczy mniej pieniędzy na darowizny, by pozwolić sobie na wyjazd na wakacje - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę One Poll dla biura podróży Charitable Travel.
Minister chce też stworzyć system akredytacji dla najlepszych DMO. Z analizy VisitEngland przeprowadzonej w zeszłym roku przez przewodniczącego rady doradczej tej organizacji, Nicka de Bois, wynika bowiem, że obecnie system jest zbyt rozdrobniony. Na przykład tylko na południowym wschodzie kraju działa 46 DMO.
Na nowy system akredytacji rząd przeznaczy 4 miliony funtów, a zarządzać nim będzie VisitEngland. Pilotażowy projekt będzie przeprowadzony w jednym regionie.
Zdaniem ministra organizacje mogą zmienić sytuację w swoich regionach – za przykład podaje działania Visit Cornwall, która pomogła pozyskać inwestycje o wartości ponad 40 milionów funtów dla projektu Eden, dzięki któremu przyjechało tam ponad 18 milionów odwiedzających, co przełożyło się na 2 miliardy funtów przychodów. Z kolei Marketing Manchester przyczynił się do tego, że do lokalnej gospodarki trafia 400 milionów funtów rocznie – tyle wydają odwiedzający. Pomógł też w promowaniu nowych międzynarodowych tras lotniczych, a Cumbria Tourism odegrała kluczową rolę w uzyskaniu dla Parku Narodowego Lake District wpisu na listę światowego dziedzictwa UNESCO.