Celem festiwalu jest prezentowanie najnowszych trendów w dziedzinie filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych, komunikacji turystycznej, filmów korporacyjnych i instytucjonalnych oraz ocena produkcji audiowizualnych w zależności od ich poziomu artystycznego i możliwości wpływania na grupę docelową – czytamy w komunikacie urzędu miasta Wrocławia.
Czytaj więcej
Stara legenda, poszukiwanie skarbu, pościg, dwoje młodych bohaterów i Daniel Olbrychski jako czarny charakter – widzowie w kinach największych miast oglądają od dzisiaj spot reklamujący „Wrocław miasto przygody”.
Organizatorem konkursu jest FilmAT Festival – International Corporate, Document & Tourism Film Festival, a jego partnerami między innymi International Tourfilm Academy, Polska Organizacja Turystyczna, Ministerstwo Sportu i Turystyki. Sam festiwal organizowany jest od 2006 roku.
O festiwalowych nagrodach decyduje międzynarodowe jury, biorąc pod uwagę między innymi, co czuje widz, kiedy pierwszy raz zobaczy film, czy film wywołuje emocje, czy twórcom udało się przekazać pomysł, informację lub myśl i czy zrobili to w oryginalny i atrakcyjny sposób. „Czy film opowiada właściwą historię o sponsorze i jego marce?”.
Wrocław miastem przygody z Danielem Olbrychskim
Kampania „Wrocław miastem przygody” wystartowała w maju 2023 roku. W spocie wzięli udział popularni aktorzy, w tym Daniel Olbrychski. Pokazywał on charakterystyczne miejsca we Wrocławiu – Halę Stulecia, Narodowe Forum Muzyki, Bulwary Dunikowskiego, Rynek.