Reklama

Turystyka daje Niemcom 9 procent PKB. "Politycy ją doceniają, ale mało dla niej robią"

Deputowani z Bundestagu doceniają pracę i zaangażowanie branży turystycznej, widzą nawet rolę, jaką sektor pełni w tworzeniu relacji społecznych, ale rzadko uwzględniają jej sprawy w pracach politycznych.

Publikacja: 14.07.2024 00:23

Turystyka daje Niemcom 9 procent PKB. "Politycy ją doceniają, ale mało dla niej robią"

Foto: Filip Frydrykiewicz

Think-tank zajmujący się sektorem turystycznym Denkfabrik Zukunft Gastwelt (DZG) przeprowadził ankietę wśród 70 deputowanych do Bundestagu z różnych partii, w której zapytał, czy politycy uwzględniają problemy turystyki w swoich pracach. Okazuje się, że o ile posłowie doceniają rolę sektora w tworzeniu relacji społecznych i dostrzegają zaangażowanie pracowników, o tyle w kontekście prowadzonych prac nie przywiązują do niego zbyt wielkiego znaczenia - pisze portal branży turystycznej Reise vor-9.

Czytaj więcej

Niemieccy hotelarze z wyspy Uznam proszą rząd o pomoc. Boją się Polaków

Politycy deklarują poparcie, ale mało robią

DZG twierdzi, że turystyka, podróże, hotelarstwo i gastronomia nie są postrzegane jako jednorodne środowisko – 68 procent pytanych parlamentarzystów uważa, że branża jest bardzo podzielona. Powodem tej opinii jest wielość i różnorodność interesów poszczególnych gałęzi tego przemysłu.

Dyrektor generalny DZG Marcel Klinge podsumowuje: - Mamy deklarację dużego poparcia, ale mały priorytet polityczny. Najważniejszym zadaniem jest więc poprawa komunikacji.

Autorzy analizy zapytali o priorytety w pracach politycznych – ankietowani wybierali spośród 14 dziedzin – turystyka znalazła się na 11 miejscu. Jako trzy pierwsze politycy wymienili gospodarkę, politykę energetyczną i politykę imigracyjną.

Reklama
Reklama

Turystyka to miliony miejsc pracy i miliardy euro przychodów

Klinge zwraca uwagę, że branża postrzegana jest jako „miła”, ale jej znaczenie nie jest zauważane. Tymczasem ma ona duży wpływ na gospodarkę. Jak wynika z analizy izby gospodarczej branży turystycznej, DRV, (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) w niemieckiej turystyce pracuje około 2,9 miliona ludzi, czyli 7 procent wszystkich zatrudnionych (dane z 2023 rok). W zeszłym roku turyści zrealizowali 487,2 miliona noclegów w Niemczech, przy czym 22 procent wszystkich podróży Niemców w zeszłym roku to były wyjazdy krajowe.

Czytaj więcej

Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać

Z danych Statisty wynika z kolei, że przychody segmentu hotelarskiego wyniosły w zeszłym roku 67,1 miliarda euro, a branży turystycznej 9,9 miliarda euro. Udział sektora turystycznego w krajowym produkcie brutto wyniósł prawie 9 procent. Dla porównania - w Meksyku wskaźnik ten wyniósł 14,7 procent, w Hiszpanii 13,6 procent, a w Turcji 11,5 procent.

DZG poprosiło ankietowanych o opinię na temat sposobu komunikowania się branży turystycznej z politykami. 59 procent wystawiło notę dobrą, 11 procent bardzo dobrą, a 26 procent zadowalającą.

Czytaj więcej

Niemcy wykorzystają piłkę nożną do turystycznego promowania kraju

Think-tank zajmujący się sektorem turystycznym Denkfabrik Zukunft Gastwelt (DZG) przeprowadził ankietę wśród 70 deputowanych do Bundestagu z różnych partii, w której zapytał, czy politycy uwzględniają problemy turystyki w swoich pracach. Okazuje się, że o ile posłowie doceniają rolę sektora w tworzeniu relacji społecznych i dostrzegają zaangażowanie pracowników, o tyle w kontekście prowadzonych prac nie przywiązują do niego zbyt wielkiego znaczenia - pisze portal branży turystycznej Reise vor-9.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Popularne Trendy
Rząd tnie budżet na promocję polskiej turystyki. Opozycja: Polacy chcą odpoczywać!
Popularne Trendy
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke odchodzi ze stanowiska
Popularne Trendy
Podróże Europejczyków. Polacy wśród mistrzów odwiedzania stron rodzinnych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Popularne Trendy
Rząd Niemiec pracuje nad nową strategią dla turystyki. Nacisk na konkurencyjność
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama