Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać

Z obecnych 30 do 20,1 miliona euro spaść może w przyszłym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki. Przede wszystkim ograniczone mają być wydatki na promocję za granicą. Branża turystyczna protestuje.

Publikacja: 09.05.2024 01:14

Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać

Foto: AFP, Kirill Kudryavtsev

W tym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na promocję kraju, jako kierunku turystycznego, wynosi 30 milionów euro. To może się jednak zmienić – portal TN-Deutschland ujawnia, że plany zakładają ograniczenie tej kwoty w przyszłym roku do 20,1 miliona euro. Cięcia mają dotyczyć przede wszystkim wydatków na promocję za granicą.

Czytaj więcej

Piotr Borys: Dofinansujemy i sprofesjonalizujemy polską turystykę. To będzie przełom

To duża różnica, na którą zgodzić się nie chce branża turystyczna. W jej imieniu wystąpił prezes organizacji turystycznej Badenii-Wirtembergii, który jest również reprezentantem wszystkich regionalnych organizacji turystycznych, Andrea Braun. W liście do ministra gospodarki Roberta Habecka pisze, że oszczędności zagrożą konkurencyjności Niemiec na międzynarodowym rynku turystycznym. Skutki cięć finansowych odczują landy, miasta i regiony, które blisko współpracują z DZT. Braun podkreśla, że Niemiecka Centrala Turystyki nie tylko prowadzi marketing, ale i aktywnie uczestniczy w rozbudowie infrastruktury cyfrowej. Na razie na list branży ministerstwo nie odpowiedziało.

Rzą: kłopoty budżetowe wymuszają oszczędzanie na marketingu

Poproszone przez TN-Deutschland o komentarz Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu napisało, że wielkość budżetu na marketing wynika z sytuacji gospodarczej i zakłada obniżenie wydatków. „W 2025 roku poszczególne resorty muszą poczynić duże oszczędności, żeby móc opracować budżet zgodny z konstytucją” – pisze rzecznik Stephan Gabriel Haufe, i dodaje, że zmiany obejmują wszystkie instytucje podległe resortowi, a DZT nie jest objęte żadnymi dodatkowymi oszczędnościami.

Czytaj więcej

Chorwacja: Przestawiamy turystykę na zrównoważone tory. Celem - wysoka jakość

Resort jest w kontakcie z Niemiecką Centralą Turystyki i prowadzi rozmowy odnośnie do potencjalnych skutków zmian.

Ostateczna decyzja w sprawie wysokości budżetu na promocję zapadnie pod koniec roku w parlamencie. W tym roku dzięki dodatkowym dotacjom z resortu, DZT dysponowało budżetem w wysokości 40,5 miliona euro, w zeszłym było to nawet 42,1 miliona euro.

W tym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na promocję kraju, jako kierunku turystycznego, wynosi 30 milionów euro. To może się jednak zmienić – portal TN-Deutschland ujawnia, że plany zakładają ograniczenie tej kwoty w przyszłym roku do 20,1 miliona euro. Cięcia mają dotyczyć przede wszystkim wydatków na promocję za granicą.

To duża różnica, na którą zgodzić się nie chce branża turystyczna. W jej imieniu wystąpił prezes organizacji turystycznej Badenii-Wirtembergii, który jest również reprezentantem wszystkich regionalnych organizacji turystycznych, Andrea Braun. W liście do ministra gospodarki Roberta Habecka pisze, że oszczędności zagrożą konkurencyjności Niemiec na międzynarodowym rynku turystycznym. Skutki cięć finansowych odczują landy, miasta i regiony, które blisko współpracują z DZT. Braun podkreśla, że Niemiecka Centrala Turystyki nie tylko prowadzi marketing, ale i aktywnie uczestniczy w rozbudowie infrastruktury cyfrowej. Na razie na list branży ministerstwo nie odpowiedziało.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Piotr Borys: Polską turystykę czeka rekordowy rok
Nowe Trendy
Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu
Nowe Trendy
Kampania promocyjna Poznania w Holandii. 1,3 miliona wyświetleń reklam w dwa tygodnie
Nowe Trendy
"Hiszpania bez plaż, to jak Disneyland bez Myszki Miki. Ale teraz zapraszamy na wieś"