Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać

Z obecnych 30 do 20,1 miliona euro spaść może w przyszłym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki. Przede wszystkim ograniczone mają być wydatki na promocję za granicą. Branża turystyczna protestuje.

Publikacja: 09.05.2024 01:14

Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać

Foto: AFP, Kirill Kudryavtsev

W tym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na promocję kraju, jako kierunku turystycznego, wynosi 30 milionów euro. To może się jednak zmienić – portal TN-Deutschland ujawnia, że plany zakładają ograniczenie tej kwoty w przyszłym roku do 20,1 miliona euro. Cięcia mają dotyczyć przede wszystkim wydatków na promocję za granicą.

Czytaj więcej

Piotr Borys: Dofinansujemy i sprofesjonalizujemy polską turystykę. To będzie przełom

To duża różnica, na którą zgodzić się nie chce branża turystyczna. W jej imieniu wystąpił prezes organizacji turystycznej Badenii-Wirtembergii, który jest również reprezentantem wszystkich regionalnych organizacji turystycznych, Andrea Braun. W liście do ministra gospodarki Roberta Habecka pisze, że oszczędności zagrożą konkurencyjności Niemiec na międzynarodowym rynku turystycznym. Skutki cięć finansowych odczują landy, miasta i regiony, które blisko współpracują z DZT. Braun podkreśla, że Niemiecka Centrala Turystyki nie tylko prowadzi marketing, ale i aktywnie uczestniczy w rozbudowie infrastruktury cyfrowej. Na razie na list branży ministerstwo nie odpowiedziało.

Rzą: kłopoty budżetowe wymuszają oszczędzanie na marketingu

Poproszone przez TN-Deutschland o komentarz Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu napisało, że wielkość budżetu na marketing wynika z sytuacji gospodarczej i zakłada obniżenie wydatków. „W 2025 roku poszczególne resorty muszą poczynić duże oszczędności, żeby móc opracować budżet zgodny z konstytucją” – pisze rzecznik Stephan Gabriel Haufe, i dodaje, że zmiany obejmują wszystkie instytucje podległe resortowi, a DZT nie jest objęte żadnymi dodatkowymi oszczędnościami.

Czytaj więcej

Chorwacja: Przestawiamy turystykę na zrównoważone tory. Celem - wysoka jakość

Resort jest w kontakcie z Niemiecką Centralą Turystyki i prowadzi rozmowy odnośnie do potencjalnych skutków zmian.

Ostateczna decyzja w sprawie wysokości budżetu na promocję zapadnie pod koniec roku w parlamencie. W tym roku dzięki dodatkowym dotacjom z resortu, DZT dysponowało budżetem w wysokości 40,5 miliona euro, w zeszłym było to nawet 42,1 miliona euro.

W tym roku budżet Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na promocję kraju, jako kierunku turystycznego, wynosi 30 milionów euro. To może się jednak zmienić – portal TN-Deutschland ujawnia, że plany zakładają ograniczenie tej kwoty w przyszłym roku do 20,1 miliona euro. Cięcia mają dotyczyć przede wszystkim wydatków na promocję za granicą.

To duża różnica, na którą zgodzić się nie chce branża turystyczna. W jej imieniu wystąpił prezes organizacji turystycznej Badenii-Wirtembergii, który jest również reprezentantem wszystkich regionalnych organizacji turystycznych, Andrea Braun. W liście do ministra gospodarki Roberta Habecka pisze, że oszczędności zagrożą konkurencyjności Niemiec na międzynarodowym rynku turystycznym. Skutki cięć finansowych odczują landy, miasta i regiony, które blisko współpracują z DZT. Braun podkreśla, że Niemiecka Centrala Turystyki nie tylko prowadzi marketing, ale i aktywnie uczestniczy w rozbudowie infrastruktury cyfrowej. Na razie na list branży ministerstwo nie odpowiedziało.

Nowe Trendy
Nad greckimi plażami pojawiły się drony. Za co władze będą wplepiać kary?
Nowe Trendy
Majorka: Turyści, nie chcemy was!
Nowe Trendy
Izrael dofinansuje inwestycje służące turystyce. Na razie goście omijają ten kraj
Nowe Trendy
Posłowie: Gdzie ta opłata turystyczna? Ministerstwo: Spokojnie, pracujemy nad nią
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Nowe Trendy
Rząd Majorki zbada pojemność turystyczną wyspy. Redukcja łóżek przesądzona
Nowe Trendy
Po Austrii turyści będą jeździć (prawie) za darmo. „Staniemy się przykładem”