Certyfikacja polega na ocenie standardów obsługi i potwierdzeniu, że informacje dostarczane turystom w punktach i centrach informacji turystycznej są rzetelne, wiarygodne i aktualne - pisze nadzorująca ten proces Polska Organizacja Turystyczna.
Narzędziem do certyfikowania jest aplikacja TurApka na portalu administrowanym przez POT. Służy ona do weryfikacji i nadawania oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej w skali od jednej do czterech gwiazdek. TurApka zawiera regulamin, kryteria standaryzacji punktów informacji turystycznej i instrukcję obsługi. Jest unikatowym narzędziem w skali Europy - podkreśla POT.
Czytaj więcej
Marszałek Sejmu Szymon Hołownia spotkał się w Białowieży z przedsiębiorcami, których biznesy ucierpiały w wyniku wprowadzenia na części wschodniej granicy Polski z Białorusią strefy zamkniętej - sytuacja wystraszyła turystów, spadły rezerwacje.
- Jedną z głównych wartości, jakie zyskujemy podczas podróży, jest wiedza o danym regionie, możliwościach, jakie oferuje, a także o zabytkach, bazie noclegowej i tradycjach. Aby była rzetelna, musi opierać się na sprawdzonych, właściwie opracowanych i przystępnie podanych informacjach - mówi prezes POT Rafał Szmytke, cytowany w komunikacie.
- Bardzo mnie cieszy, że w naszym kraju mamy coraz więcej punktów i centrów informacji turystycznej profesjonalnie zarządzanych, z usługami najwyższej jakości. Nieoceniony jest w tym względzie projekt e-certyfikacji informacji turystycznej wraz z aplikacją, wspierający Polski System Informacji Turystycznej - dodaje.