Reklama

Punkty informacji turystycznej mogą starać się o gwiazdki. Ruszyła certyfikacja

Wystartowała kolejna odsłona projektu e-certyfikacji punktów i centrów informacji turystycznej, realizowanego przez Polską Organizację Turystyczną i Forum Informacji Turystycznej.

Publikacja: 17.07.2024 09:03

Punkty informacji turystycznej mogą starać się o gwiazdki. Ruszyła certyfikacja

Foto: PAP, Tytus Żmijewski

Certyfikacja polega na ocenie standardów obsługi i potwierdzeniu, że informacje dostarczane turystom w punktach i centrach informacji turystycznej są rzetelne, wiarygodne i aktualne - pisze nadzorująca ten proces Polska Organizacja Turystyczna.

Narzędziem do certyfikowania jest aplikacja TurApka na portalu administrowanym przez POT. Służy ona do weryfikacji i nadawania oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej w skali od jednej do czterech gwiazdek. TurApka zawiera regulamin, kryteria standaryzacji punktów informacji turystycznej i instrukcję obsługi. Jest unikatowym narzędziem w skali Europy - podkreśla POT.

Czytaj więcej

Hołownia: Bon turystyczny do wykorzystania na Podlasiu to dobry pomysł

- Jedną z głównych wartości, jakie zyskujemy podczas podróży, jest wiedza o danym regionie, możliwościach, jakie oferuje, a także o zabytkach, bazie noclegowej i tradycjach. Aby była rzetelna, musi opierać się na sprawdzonych, właściwie opracowanych i przystępnie podanych informacjach - mówi prezes POT Rafał Szmytke, cytowany w komunikacie.

- Bardzo mnie cieszy, że w naszym kraju mamy coraz więcej punktów i centrów informacji turystycznej profesjonalnie zarządzanych, z usługami najwyższej jakości. Nieoceniony jest w tym względzie projekt e-certyfikacji informacji turystycznej wraz z aplikacją, wspierający Polski System Informacji Turystycznej - dodaje.

Reklama
Reklama

Foto: POT

Profesjonalna informacja turystyczna zwiększa atrakcyjność miast i regionów

Certyfikacji odbywa się na dwóch poziomach, tj. regionalnym z udziałem regionalnych komisji certyfikujących przy regionalnych organizacjach turystycznych, oraz ogólnopolskim z udziałem krajowej komisji certyfikującej przy POT.

Punkty lub centra informacji turystycznej dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w e-certyfikacji. Jest ona istotna dla budowania zaufania wobec punktów i centrów IT czy serwisów informacyjnych promujących turystykę w Polsce - podkreśla POT.

Czytaj więcej

Ministra edukacji: "Podróże z klasą" dostaną dodatkowe 20 milionów złotych

Weryfikacja oparta na modułowej ocenie podmiotu daje turystom pewność, że biura informacji turystycznej są profesjonalne i wyposażone w odpowiednią infrastrukturę czy narzędzia mediów internetowych. Służy to zwiększeniu atrakcyjności regionu, miejscowości lub miasta jako celu podróży.

Zgłoszenia do edycji 2024-2026 przyjmowane są do 25 listopada. Rejestracja wyłącznie w aplikacji mobilnej TurApka.

Certyfikacja polega na ocenie standardów obsługi i potwierdzeniu, że informacje dostarczane turystom w punktach i centrach informacji turystycznej są rzetelne, wiarygodne i aktualne - pisze nadzorująca ten proces Polska Organizacja Turystyczna.

Narzędziem do certyfikowania jest aplikacja TurApka na portalu administrowanym przez POT. Służy ona do weryfikacji i nadawania oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej w skali od jednej do czterech gwiazdek. TurApka zawiera regulamin, kryteria standaryzacji punktów informacji turystycznej i instrukcję obsługi. Jest unikatowym narzędziem w skali Europy - podkreśla POT.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie zmagają się z dużym napływem migrantów. Hiszpania i UE szukają rozwiązań
Popularne Trendy
Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach
Popularne Trendy
Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Popularne Trendy
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama