Ruszyła Łódzka Organizacja Turystyczna

Na początek mają 350 tysięcy złotych budżetu, ale w przyszłym roku liczą już na milion. W Łodzi powstała lokalna organizacja turystyczna. Ma przejąć od władz miasta kompetencje w dziedzinie turystyki

Publikacja: 09.04.2017 16:10

Ruszyła Łódzka Organizacja Turystyczna

Foto: Fot. Tomasz W.Walczak

Łódzką Organizację Turystyczną założyło 36 podmiotów: miasto Łódź, hotele, atrakcje turystyczne, obiekty konferencyjne, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe. Wśród nich m.in. biuro podróży Trade & Travel Company, należący do Orbisu Novotel Łódź Centrum, lotnisko, łódzki oddział Polskiej Izby Turystyki, teatry i ogród zoologiczny.

– ŁOT jest typową DMO, czyli destination menagment organization – wyjaśnia prezes ŁOT Tomasz Koralewski, wcześniej wicedyrektor łódzkiego oddziału regionalnej organizacji turystycznej. – Tworząc ją wzorowaliśmy się m.in. na Poznańskiej Organizacji Turystycznej. Zarząd jest jednoosobowy, ja go tworzę, w przyszłości możemy poszerzyć władze do nawet trzech osób, ale teraz nie ma takiej potrzeby.

Poza prezesem ŁOT ma radę programową i trzyosobową komisję rewizyjną. W skład rady wchodzą: reprezentujący miasto Krzysztof Piątkowski (przewodniczący), Katarzyna Gadomska z agencji Acora Events (wiceprzewodnicząca), Ryszard Bonisławski z Towarzystwa Przyjaciół Łodzi, Sławomir Nowak ze spółki  Film Hotel, reprezentujący miasto Krzysztof Maciaszczyk, Artur Matiaszczyk z Trade & Travel Company i Zbigniew Papierski z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Prezes ŁOT-u zapowiada, że organizacja skupiać się będzie na promowaniu miasta jako miejsca dobrego do organizowania spotkań i konferencji biznesowych oraz jako celu krótkich wypadów turystycznych (city break).

– Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy między sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Krzysztof Piątkowski, przewodniczący rady stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi. – Tylko połączone siły i działania przyniosą nam efekt w promocji wizerunku i produktu. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał naszych członków. Ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i za granicą.

ŁOT ma już zapewniony budżet w wysokości 350 tysięcy złotych. Większość tej kwoty (275 tysięcy złotych) to składka samorządu Łodzi. Zdaniem Koralewskiego przyszłoroczny budżet będzie już sięgał miliona złotych. – Rozpoczniemy pozyskiwanie pieniędzy z budżetów zewnętrznych, regionalnych i unijnych – wylicza.

Jak przekonuje, między ŁOT-em a działającym od 15 lat w województwie łódzkim Łódzką Regionalną Organizacją Turystyczną nie będzie konfliktu, choć zarazem przyznaje, przystępujące do nowej organizacji miasto mocno ograniczyło swoje finansowanie ROT-u. – Pracowałem w ROT przez 10 lat, jest mi więc ona bardzo bliska – zapewnia Koralewski. Dodaje, że miasto potrzebowało podmiotu, który w większym stopniu angażowałby się we współpracę z branżą turystyczną.

– Połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu – uważa Koralewski. – Na pewno skupimy się na działaniach on-line, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentowania się w tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez newslettery czy media społecznościowe, a także opracujemy plan marketingowy – wylicza.

ŁOT chciałby ponadto reaktywować Łódź Convention Bureau, jako jednostkę do pozyskiwania konferencji i kongresów, planuje organizować podróże studyjne dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów i blogerów, a także stworzyć turystyczną kartę miejską dla turystów indywidualnych.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty