Polska Organizacja Turystyczna wesprze laureatów konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny w ramach akcji „AlePolska”. POT ogłosiła zamówienie na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii promującej 12 zwycięzców.

– Głównym celem kampanii jest dotarcie z informacją do osób zainteresowanych turystyką i podróżowaniem po Polsce – informuje POT. Inicjatywa ma wypromować polskie oferty turystyczne, w szczególności te od wyłonionych laureatów konkursu, którymi są między innymi Kopalnia Guido, Żywe Muzeum Piernika, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Mydła i Historii Brudu.

Projekt ma też na celu poszerzenie wiedzy na temat polecanych produktów turystycznych i wypromowanie tych marek certyfikatem POT, czyli znakiem jakości miejsc godnych odwiedzenia przez turystów.

Realizacją projektu zajmie się agencja reklamowa wybrana w konkursie ogłoszonym przez POT. W tej chwili organizacja zbiera z rynku informacje w sprawie szacunkowych kosztów wykonania kampanii. Wskazana firma zrobi 12 reportaży wideo promujących laureatów konkursu, w dwóch wersjach: 30-sekundowej i 5-minutowej. W sumie wykonawca przygotuje 24 filmy. „Reportaże powinny zawierać historię miejsc opowiedzianą przez osoby z lokalnej społeczności, w sposób naturalny, wiarygodny i bliski każdemu internaucie planującemu wyjazd turystyczny” – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia POT.

Zadaniem wykonawcy będzie też obsługa realizacji projektu, przygotowanie i dostarczenie krótkich artykułów o poszczególnych produktach z przeznaczeniem do emisji w poszczególnych portalach społecznościowych. Będzie musiała zapewnić też publikację artykułu opisującego ideę konkursu w magazynie drukowanym o profilu turystycznym o średniej sprzedaży nie mniejszej niż 20 tysięcy egzemplarzy w miesiącu oraz w magazynie popularno-naukowym o zasięgu nie mniejszym niż 25 tysięcy egzemplarzy na miesiąc.

Kampania ma być zrealizowana między kwietniem a czerwcem, na przełomie dwóch wybranych miesięcy.