Condor w Locie? Niemiecka branża turystyczna odetchnęła z ulgą

Flight attendants of German carrier Condor and Polish airline LOT pose with model airplanes of their respective companies during a press conference on January 24, 2020 in Frankfurt am Main, western Germany. - Polish airline LOT said it would take over German carrier Condor, a former subsidiary of bankrupt travel operator Thomas Cook that has been kept aloft with government loans. (Photo by Boris Roessler / dpa / AFP) / Germany OUT

Niemieccy touroperatorzy są zadowoleni z przejęcia Condora przez LOT, bo dzięki temu na rynku pozostanie silny gracz i ważny partner biznesowy. Tego entuzjazmu nie podziela Wizz Air.

To dobry dzień dla niemieckich turystów i dla kierunków turystycznych – mówi prezes biura podróży DER Touristik Sören Hartmann, komentując zapowiedź transakcji przejęcia niemieckiej czarterowej linii lotniczej przez Polską Grupę Lotniczą. – Condor, firma o ugruntowanej pozycji, pozostaje na rynku. Cieszymy się, że PGL będzie stanowił mocne oparcie dla tego niezawodnego przewoźnika.

CZYTAJ TEŻ: Czy Condor przyjmie się w grupie LOT-u?

Hartmann podkreśla, że DER Touristik przez cały czas od momentu ogłoszenia upadłości przez Thomasa Cooka wspierał Condora. – Sprzedaż miejsc na loty Condorem wzrosła na niektóre tygodnie o 100 procent. To dowód na duże zaufanie klientów do przewoźnika – dodaje.

Także Willi Verhuven, prezes Alltoursu, jest wyraźnie zadowolony z transakcji. Jego zdaniem wejście LOT-u zwiększy konkurencję w segmencie przewozów turystycznych, dzięki czemu pasażerowie nie będą musieli obawiać się podniesienia cen, co mogłoby mieć miejsce, gdyby na rynku dominował jeden przewoźnik. Verhuven zapewnia, że jego biuro podróży w dalszym ciągu będzie współpracowało z czarterowym przewoźnikiem.

ZOBACZ TEŻ: Condor celuje w dalekie kraje

Życzenia powodzenia szefowi Condora, Ralfowi Teckentrupowi, złożył też Deniz Ugur, prezes Bentouru. W branżowym portalu FVW zamieścił komentarz, w którym napisał, że linia lotnicza jako inwestor jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż przedsiębiorstwo z branży finansowej. I choć nie jest przeciwny tym ostatnim, to w tej sytuacji lepiej nie tracić czasu na objaśnianie zasad prowadzenia biznesu lotniczego. – Condor ma szansę ponownie stać się ulubioną tradycyjną marką w Niemczech – uważa.

Na razie nie wiadomo, jak na przejęcie zareaguje Lufthansa. Co prawda prezes PGL i LOT-u Rafał Milczarski mówił na konferencji prasowej, że z tą firmą LOT ma dobrą współpracę w ramach sojuszu Star Alliance, ale niemieckie media przypominają, że kiedy Ryanair zapowiedział zwiększenie oferowania z Niemiec, Lufthansa zaczęła rozwijać swoją tanią linię Eurowings.

Z kolei prezes Wizz Aira Jozsef Varadi poinformował na kongresie lotniczym organizowanym przez grupę mediową FVW, że zamierza złożyć zażalenie do Komisji Europejskiej w sprawie przejęcia Condora przez LOT. Komentatorzy sugerują, że być może powodem niezadowolenia Varadiego jest strategia LOT-u, zakładająca wykorzystanie lotniska w Budapeszcie, jako portu przesiadkowego dla klientów latających na trasach długodystansowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy politycy docenili znaczenie turystyki

„Wzmacnianie Niemiec przez realizację narodowej strategii rozwoju turystyki” – taki dokument przyjął Bundestag. Der ...

Kazachstan – 52 osoby spłonęły w autobusie

Kazachstańskie MSW potwierdziło śmierć 52 pasażerów autobusu jadącego trasą z Samary do Szymkentu. Autobus ...

Lotnisko Centralne między Łodzią a Warszawą?

Centralny Port Lotniczy powinien powstać między Łodzią a Warszawą, blisko głównych szklaków komunikacyjnych – ...

Pustki w samolotach Singapore Airlines. Przez koronawirusa

Najważniejsza i najlepsza linia azjatycka, Singapore Airlines, na kłopoty z zapełnieniem swoich samolotów. Coraz ...

Betlej: Trwa słaba passa touroperatorów

Sprzedaż w biurach podróży jest o około 25 procent mniejsza niż rok temu. Przy ...

Polacy w czołówce gości w Portugalii

O 27,6 procent wzrosła między styczniem a lipcem liczba noclegów kupionych przez polskich turystów ...