Booking.com odkrywa turystyczne trendy na rok 2020

Technologia jako doradca turystyczny, odpowiedzialna turystyka, podróże z wnukami – to tylko trzy z ośmiu trendów, które zdaniem Booking.com będą kształtować podróże w przyszłym roku.

Publikacja: 24.10.2019 00:37

Booking.com odkrywa turystyczne trendy na rok 2020

Foto: AFP

Z analiz portalu Booking.com wynika, że w przyszłym roku turyści jeszcze chętniej będą wykorzystywać technologię, wezmą większą odpowiedzialność za wpływ, jaki ich podróże mają na środowisko, będą też starać się lepiej poznawać lokalne społeczności. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego wśród 22 tysięcy turystów z 29 krajów i analizy ponad 180 milionów opinii podróżnych.

CZYTAJ TEŻ: Booking.com sprzedaje bilety na przeloty

Jako pierwszy trend Booking.com wskazuje odkrywanie mniej znanych kierunków – 51 procent osób jest gotowych zamienić pierwotnie wybrane miejsce podróży na mało popularne, jeśli to pozwoli chronić środowisko. 54 procent chce w ten sposób zmniejszyć negatywne oddziaływanie turystyki masowej (z ang. overtourism).

Portal twierdzi, że w przyszłym roku turyści w jeszcze większym stopniu będą polegać przy podejmowaniu decyzji związanych z wyjazdem na podpowiedziach podsuwanych przez narzędzia cyfrowe. 59 procent oczekuje, że dzięki nim wybierze spośród nieoczywistych pomysłów i spróbuje nowości. Dodatkowo 46 procent zapowiada, że będzie wykorzystywać aplikacje, dzięki którym łatwo i szybko przejrzy i zarezerwuje dodatkowe atrakcje, a 44 procent planuje skorzystać z rozwiązania, które pomoże im wcześniej zaplanować aktywności.

Trzeci trend to odpowiedzialne podróżowanie. 48 procent pytanych deklaruje, że skorzysta z wolniejszego środka transportu, dzięki czemu negatywne oddziaływanie na środowisko będzie mniejsze – w tym wypadku chodzi o sposób zwiedzania, a wśród wspomnianych środków transportu respondenci wymieniają rowery, tramwaje, łodzie czy własne nogi. 61 procent zamierza podróżować dłuższą drogą, żeby więcej zwiedzić. 64 procent chętnie pojechałoby w podróż starym pociągiem, typu Orient Express, by poczuć magię dawnych czasów.

Czwarty trend można określić mianem „bogactwo przeżyć”. W modzie mają być kierunki, które gwarantują różnorodne doświadczenia. 54 procent pytanych twierdzi, że woli pojechać na jedną dłuższą wycieczkę do miejsca, w którym znajdują się różne zabytki i atrakcje. W 2020 roku wakacje mają kręcić się wokół podróży ze zwierzętami, bo dla wielu ludzi, szczególnie dla dzieci, są ważnymi towarzyszami życia. 42 procent właścicieli zwierząt potwierdza, że wybierze się tam, gdzie można zabrać swoich pupilów, a 49 procent jest nawet gotowych zapłacić za to więcej.

ZOBACZ: Najstarsze biuro podróży na świecie ogłosiło upadek

Przyszły rok ma, zdaniem Booking.com, upłynąć też pod znakiem podróży dziadków z wnukami. 72 procent ludzi starszych zauważa, że spędzając czas z dziećmi, czuje się młodo, a 71 procent jest przekonanych, że rodzice potrzebują trochę czasu we dwoje.

Siódmy trend wskazany przez portal to podróże kulinarne. Smaczna kuchnia ma być kryterium wyboru wakacyjnego miejsca. Dla wielu możliwość zarezerwowania stolika w wybranej restauracji będzie podstawą decyzji, gdzie i kiedy rozpocząć podróż. Co ciekawe, wcale nie chodzi tu o lokale sygnowane nazwiskami znanych kucharzy, często mowa o restauracyjkach polecanych przez miejscowych. 71 procent przyznaje, że lokalne jedzenie to ważny aspekt ich wakacji.

Booking.com przypomina, że 23 procent osób w wieku od 18 do 25 lat planuje pójść na emeryturę przed ukończeniem 55 roku życia. W 2020 roku podróżni będą koncentrować się na planowaniu swojej „starości”, a 65 procent turystów uważa, że podróże są wspaniałym sposobem spędzania wolnego czasu. 47 procent deklaruje, że w czasie emerytury będzie podróżować odważniej, a 19 procent z tych, którzy już zakończyli karierę zawodową myśli nawet, by wybrać się na wycieczkę trwającą cały rok.

Z analiz portalu Booking.com wynika, że w przyszłym roku turyści jeszcze chętniej będą wykorzystywać technologię, wezmą większą odpowiedzialność za wpływ, jaki ich podróże mają na środowisko, będą też starać się lepiej poznawać lokalne społeczności. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego wśród 22 tysięcy turystów z 29 krajów i analizy ponad 180 milionów opinii podróżnych.

CZYTAJ TEŻ: Booking.com sprzedaje bilety na przeloty

Pozostało 87% artykułu
Nowe Trendy
Rowerem do Polski - sposób urzędnika na promowanie naszego kraju
Nowe Trendy
Polska przyroda i zabytki w krainie tulipanów. Jubileusz ogrodów pod Amsterdamem
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem