Łódzką Organizację Turystyczną założyło 36 podmiotów: miasto Łódź, hotele, atrakcje turystyczne, obiekty konferencyjne, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe. Wśród nich m.in. biuro podróży Trade & Travel Company, należący do Orbisu Novotel Łódź Centrum, lotnisko, łódzki oddział Polskiej Izby Turystyki, teatry i ogród zoologiczny.
- ŁOT jest typową DMO, czyli destination menagment organization – wyjaśnia prezes ŁOT Tomasz Koralewski, wcześniej wicedyrektor łódzkiego oddziału regionalnej organizacji turystycznej. - Tworząc ją wzorowaliśmy się m.in. na Poznańskiej Organizacji Turystycznej. Zarząd jest jednoosobowy, ja go tworzę, w przyszłości możemy poszerzyć władze do nawet trzech osób, ale teraz nie ma takiej potrzeby.
Poza prezesem ŁOT ma radę programową i trzyosobową komisję rewizyjną. W skład rady wchodzą: reprezentujący miasto Krzysztof Piątkowski (przewodniczący), Katarzyna Gadomska z agencji Acora Events (wiceprzewodnicząca), Ryszard Bonisławski z Towarzystwa Przyjaciół Łodzi, Sławomir Nowak ze spółki Film Hotel, reprezentujący miasto Krzysztof Maciaszczyk, Artur Matiaszczyk z Trade & Travel Company i Zbigniew Papierski z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Prezes ŁOT-u zapowiada, że organizacja skupiać się będzie na promowaniu miasta jako miejsca dobrego do organizowania spotkań i konferencji biznesowych oraz jako celu krótkich wypadów turystycznych (city break).
- Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy między sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Krzysztof Piątkowski, przewodniczący rady stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi. - Tylko połączone siły i działania przyniosą nam efekt w promocji wizerunku i produktu. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał naszych członków. Ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i za granicą.