Samorząd turystyczny rozstrzygnie spór o roszczenie zamiast sądu

Brytyjskie zrzeszenie touroperatorów ABTA wdrożyło system polubownego rozwiązywania sporów między klientami a biurami podróży, dotyczących szkód na zdrowiu, jakich turyści doświadczyli w czasie podróży

Publikacja: 29.03.2017 06:12

Samorząd turystyczny rozstrzygnie spór o roszczenie zamiast sądu

Foto: AFP

Nowy system rozwiązywania sporów ma być prosty i efektywny. Dzięki niemu mają być załatwiane reklamacje dotyczące szkód na zdrowiu, do kwoty odszkodowania w wysokości 10 tysięcy funtów. Dzięki temu klienci unikną składania skarg w sądzie, co pociąga koszty i długie oczekiwanie. Jak wskazuje ABTA, nie będą już też korzystać z usług firm oferujących pośrednictwo w uzyskiwaniu odszkodowań, które za swoje usługi pobierają wysokie prowizje, co kończy się pomniejszeniem wypłaty. ABTA sprawy obiecuje załatwiać szybko, nie dłużej niż w 8 tygodni.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta