Rząd liczy na pozyskanie 2,2 mld euro. Nie pozwoli to więc zmniejszyć w dużym stopniu deficytu budżetowego. Celem tej sprzedaży jest skuteczniejsze zarządzanie lotniskami i przyciągnięcie więcej turystów. Po latach przynoszenia strat AENA wypracowała w ubiegłym roku pierwszy raz zysk.
Minister Pastor poinformowała, że 28 procent udziałów w AENA będzie sprzedanych na giełdzie w ofercie publicznej, a 21 procent na aukcji dla inwestorów długoterminowych.
AENA ma na własność 46 lotnisk w Hiszpanii i udziały za granicą, np. w lotnisku Luton pod Londynem. Ocenia się ją na 16 mld euro, na podstawie wyceny podobnych firm. Rząd liczy na 2,2 mld euro (ze sprzedaży pakietu udziałów nie dających prawa do kontrolowania firmy_, bo jej dług wynosi 11,5 mld euro — wynika z wyliczeń ekspertów.
Niektórzy przedstawiciele władz są przeciwni sprzedaży. Część 17 regionów autonomicznych chce uczestniczyć w zarządzaniu swymi lotniskami, aby zapewnić, by nie rosły ich opłaty i by nie dochodziło do likwidowania lotnisk nierentownych.
W 2013 r. tylko 13 lotnisk na 46 wypracowało zysk, m.in. Madryt, Barcelona i popularne wśród turystów w Palma de Mallorca, na Ibizie i Teneryfie. AENA osiągnęła zysk 597 mln euro po znacznym zmniejszeniu kosztów na skutek redukcji zatrudnienia i podwyższenia opłat lotniskowych. W 2011r. poniosła stratę 215 mln euro.