Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

W kwietniu wycieczki do krajów basenu Morza Śródziemnego sprzedawały się u niemieckich agentów lepiej niż w marcu, ale słabiej niż rok wcześniej

Publikacja: 23.05.2019 06:32

Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu - donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

W wypadku Riwiery Tureckiej zmiana na minus wyniosła 16 procent (w marcu było to minus 18 procent, licząc rok do roku). Z kolei sprzedaż wyjazdów do Hurghady spadła o 12 procent (o 28 procent w marcu), a do Marsa Alam o 17 procent (o 19 procent w marcu).

Czytaj też: "Więcej Turcji w TUI".

Spadki nie ominęły też Grecji. W wypadku Krety (lotnisko Heraklion) wyniosły one 6 procent w kwietniu i 7 procent w marcu. Sprzedaż wycieczek na Rodos spadła o 11 procent w czwartym miesiącu roku i o 1 procent w trzecim. Dla Kos zmiana wyniosła odpowiednio minus 14 i minus 8 procent.

Spadła również sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii - na Majorkę o 11 procent już drugi miesiąc z rzędu (z danych Amadeusa wynika, że trend spadkowy utrzymuje się od lutego 2018 roku), na Gran Canarię o 17 procent w kwietniu i 25 procent w marcu, na Fuerteventurę odpowiednio o 25 i 33 procent, a na Teneryfę 15 i 21 procent.

Zobacz też: "Niemcy chętniej wypoczywają blisko domu".

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu - donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive