Emocje związane z przeżywaniem urlopu zaczynają się już w momencie jego rezerwowania, a sam proces zamawiania wyjazdu powinien przynosić klientom radość - twierdzi Expedia. Często tak się jednak nie dzieje, turyści przed wycieczką czują dyskomfort związany z koniecznością wydania większej sumy na wypoczynek. Jeśli pozwolić im zapłacić za niego później lub rozłożyć należność na raty, są gotowi podnieść swój wakacyjny budżet.
Tak wynika z badania przeprowadzonego w Niemczech, Szwecji i Wielkiej Brytanii przez Klarnę, firmę obsługującą płatności. Okazało się, że osoby, które wzięłyby kredyt na wyjazd dostępny w czasie rezerwowania przez internet, byłyby gotowe wydać na niego średnio o 20 procent więcej.
Expedia podjęła współpracę z Klarną. Z odroczonej płatności mogą skorzystać osoby rezerwujące wyjazdy przez strony należące do koncernu, czyli Expedię, Hotels.com i Ebookers. Na przykład rozwiązanie „zapłać później" dostępne jest dla internautów z Niemiec i Skandynawii, którzy odłożą płatność za zamówione usługi do 60 dni po rezerwacji. Z kolei ci, którzy zdecydują się na kredyt, skorzystają na niskim oprocentowaniu.