Mołdawia: Wino już mamy, teraz czas na produkt turystyczny

Nie ma zabytków na miarę Francji czy Włoch ani rozbudowanej infrastruktury turystycznej. Magnesem przyciągającym cudzoziemców jest jednak produkowany tu napój Bachusa

Aktualizacja: 25.01.2018 07:19 Publikacja: 25.01.2018 07:02

Winnica Et Cetera

Winnica Et Cetera

Foto: archiwum prywatne, Anna Kłossowska kloss Anna Kłossowska

W pierwszej połowie 2017 roku eksport tego trunku z Mołdawii do krajów Unii Europejskiej wzrósł o 14,4 procent i osiągnął wartość prawie 27,7 miliona dolarów. Najcenniejszym przedsiębiorstwem w kraju jest więc największy producent wina – Kombinat Cricova. Sama marka wyceniana jest na 50 milionów dolarów. Wokół niej ta państwowa firma zbudowała zaś solidny produkt turystyczny.

Kino w kopalni

Pozostało jeszcze 94% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego