Dzięki modernizacji powstały między innymi oświetlona droga startowa o długości 1100 metrów, światła podejścia, nowe drogi kołowania i płyty postojowe.

Lotnisko Krosno zostało założone już w 1932 roku, a głównym inicjatorem jego budowy był gen. Ludomił Rayski. O jego położeniu zadecydowała dobra lokalizacja oraz malownicza okolica umożliwiająca loty widokowe. Obiekt zajmuje obszar 199,6 ha. W grudniu 2005 roku władze województwa podkarpackiego przekazały własność lotniska na rzecz Krosna, a to rozpoczęło modernizację obiektu.

Budowa, podzielona na dwa etapy, trwała trzy lata i zakończyła się w grudniu 2016 roku. Unowocześnione lotnisko ma być bazą dla ośrodków szkolenia lotniczego, w tym szkolenia pilotów, mechaników lotniczych i pracowników obsługi naziemnej. Port ma też posłużyć producentom z branży lotniczej, w tym firmom produkującym lekkie i ultralekkie statki powietrzne, a także oferującym serwis lotniczy. Branża ta funkcjonuje już w Krośnie od lat, a z myślą o nowych inwestorach miasto uzbroiło strefę przemysłową w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.

Z modernizacji skorzystają także małe samoloty komunikacji pasażerskiej (air taxi, ruch biznesowy i turystyczny) i usług transportu lotniczego towarów (cargo). Krośnieńskie lotnisko może przyjąć samoloty, które zabierają na pokład do 45 pasażerów.

Teraz władze Krosna chcą uruchomić na lotnisku certyfikowaną stację paliw lotniczych i opracować procedury nawigacji satelitarnej GNSS, które pozwolą na korzystanie z lotniska w trudnych warunkach atmosferycznych. To jednak nie jedyne plany na przyszłość związane z lotniskiem. Ze środków Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 zrealizowano projekt „Odlotowa Polska Wschodnia", w ramach którego została opracowana docelowa koncepcja rozwoju lotniska. Zakłada ona wydłużenie drogi startowej do 1710 m, rozbudowę systemu dróg kołowania i płyt postojowych, dzięki czemu lotnisko będzie mogło przyjmować jeszcze większe samoloty – zarówno pasażerskie, jak i towarowe.