Niemiecka branża turystyczna słono zapłaci za dyrektywę

Wdrożenie unijnej dyrektywy dotyczącej wycieczek zorganizowanych i aranżowanych będzie kosztować niemiecką branżę turystyczną 45 milionów euro - szacuje tamtejszy rząd

Publikacja: 24.01.2017 09:02

Niemiecka branża turystyczna słono zapłaci za dyrektywę

Foto: Pixabay

Jak podaje portal Travel One, gabinet Angeli Merkel zakłada, że branża turystyczna w związku z implementacją dyrektywy unijnej będzie musiała wydać jednorazowo 45 milionów euro. Do tego dojdą wydatki roczne związane z dostosowaniem do nowych regulacji, które rząd ocenia na 43,9 miliony euro. Dane te zostały zaprezentowane w załączniku do projektu nowej niemieckiej ustawy turystycznej.

Do jednorazowych kosztów rząd zalicza 36,4 milionów euro, które pójdą na szkolenia pracowników biur agencyjnych, organizatorów i usługodawców. Przygotowanie dodatkowego oprogramowania dla agentów, zarówno stacjonarnych jak i internetowych, będzie kosztować kolejne 7 milionów euro, a w wypadku touroperatorów wydatek ten wyniesie 1,3 miliona euro. Dodatkowa praca biurokratyczna, która powstanie w wyniku obowiązku informowania klientów o nowych regulacjach, będzie kosztować biura agencyjne około 260 tysięcy euro.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"