To obecnie największa inwestycja i najdłuższa tego typu konstrukcja w całych Alpach. Nowa kolejka, która zastąpiła starszą - dwulinową, ma łącznie 4,7 km długości: do stacji pośredniej 2,4 km, a do stacji górnej 2,3 km. Budowa stacji dolnej i pośredniej oraz odnowienie i modernizacja stacji górnej trwały osiem lat. Samą kolejkę postawiono zaledwie w rok.
Ultranowoczesną kolejkę tworzy 48 gondol osobowych i jedna gondola techniczna; w każdej są 24 miejsca siedzące i maksymalnie osiem stojących; w starych gondolkach mieściło się zaledwie sześć osób. Koszt inwestycji jest olbrzymi - koszt jednej gondoli to ponad 200 tys. euro (ok. 1 mln złotych). Projektowało ją słynne włoskie studio Pininfarina, znane z projektów motoryzacyjnych Ferrari, Maserati czy Peugeota. Gondole wewnątrz mają wygodne, miękkie skórzane siedzenia i panoramiczne, przyciemniane okna; w środku można skorzystać z bezpłatnego WiFi.