Centrum handlowe Dubai Mall na topie

materiały prasowe

Dubai Tourism opublikował coroczny „Visitor Report”, który przedstawia wyniki turystyki przyjazdowej za ubiegły rok

W raporcie czytamy, że w 2017 roku Dubaj odwiedziło 15,8 mln turystów, co stanowi wzrost o 6,2 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem. 73,8 procent turystów podróżowało do Dubaju w celach rekreacyjnych, 13,9 procent odwiedzało znajomych i krewnych, a podróże służbowe stanowiły 11,5 procenta. Trzech na czterech turystów to rodziny i pary.

77 procent odwiedzających zdecydowało się na zakwaterowanie w formie płatnej, a średni czas pobytu w Dubaju trwał około 7 dni. Najpopularniejszą atrakcją miasta było centrum handlowe The Dubai Mall, które zobaczyło 97 procent wszystkich turystów. W dalszej kolejności plasuje się Fontanna Dubaju oraz historyczne dzielnice miasta. Ponad 99 procent ankietowanych stwierdziło zadowolenie z pobytu w Dubaju. Największy wzrost dobrych opinii odnotowano wśród podróżujących z Niemiec, Francji i Chin.

– Najważniejszym strategicznym celem dla Dubai Tourism jest osiągnięcie poziomu 20 milionów odwiedzających do roku 2020 – czytamy w raporcie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na wsi najlepiej – rusza druga odsłona konkursu

Do 20 lipca Polska Organizacja Turystyczna czeka na zgłoszenia do konkursu „Na wsi najlepiej ...

Boeing walczy o MAXy. Chce wznowić już loty

Boeing postawił sobie za cel uzyskać w ciągu kilku tygodni zgodę na wznowienie lotów ...

ABTA: Nasza marka działa pozytywnie

Firmy bardziej niż klienci indywidualni doceniają przynależność przedsiębiorstw do organizacji branżowych. Biorą ją pod ...

Alitalia ma od dwóch lat zarząd komisaryczny

Włoska kolej i lotniska będą ratować Alitalię

Państwowa włoska kolej FS i grupa Atlantia, zarządzająca włoskimi lotniskami, zgodziły się, choć z ...

PIT: Turyści są dobrze chronieni

O Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym, kondycji biur podróży, barierach, jakie pokonują niepełnosprawni turyści, i zasadach ...

Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

Styczeń to najlepszy miesiąc pod względem sprzedaży dla TUI, wynika z danych koncernu. W ...