W raporcie czytamy, że w 2017 roku Dubaj odwiedziło 15,8 mln turystów, co stanowi wzrost o 6,2 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem. 73,8 procent turystów podróżowało do Dubaju w celach rekreacyjnych, 13,9 procent odwiedzało znajomych i krewnych, a podróże służbowe stanowiły 11,5 procenta. Trzech na czterech turystów to rodziny i pary.

77 procent odwiedzających zdecydowało się na zakwaterowanie w formie płatnej, a średni czas pobytu w Dubaju trwał około 7 dni. Najpopularniejszą atrakcją miasta było centrum handlowe The Dubai Mall, które zobaczyło 97 procent wszystkich turystów. W dalszej kolejności plasuje się Fontanna Dubaju oraz historyczne dzielnice miasta. Ponad 99 procent ankietowanych stwierdziło zadowolenie z pobytu w Dubaju. Największy wzrost dobrych opinii odnotowano wśród podróżujących z Niemiec, Francji i Chin.

– Najważniejszym strategicznym celem dla Dubai Tourism jest osiągnięcie poziomu 20 milionów odwiedzających do roku 2020 – czytamy w raporcie.