Sopot podsumowuje kampanię promocyjną. Dotarła nawet na Bliski Wschód

Po pięciu miesiącach działań reklamowych Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna kończą pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się w Sopocie”. Miała ona zaprezentować kurort jako idealne miejsca na posezonowy city break, rodzinny wypoczynek czy wypad w gronie przyjaciół.

Publikacja: 25.04.2025 09:51

Sopot podsumowuje kampanię promocyjną. Dotarła nawet na Bliski Wschód

Foto: visit.sopot.pl

Bohaterami kampanijnych grafik byli rodzice z dziećmi, seniorzy, przyjaciółki, para millenialsów i osoby spędzające czas solo. Zostali oni przedstawieni podczas rowerowej przejażdżki, relaksu w saunie na plaży, spaceru z psem brzegiem morza, wizyty w miasteczku świąteczno-noworocznym czy jeździe na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze. Tłem zdjęć były sopockie instytucje kultury: Opera Leśna, Goyki 3 Art Inkubator, Muzeum Sopotu, a także lokale gastronomiczne, obiekty spa, plaża, parki czy tężnie solankowe.

Grafiki z bohaterami kampanii można było zobaczyć w mediach lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych. Hasło kampanii wybrzmiewało w dżinglach i spotach radiowych, które były emitowane w związku z promocją wybranych wydarzeń miejskich.

Sopockie plakaty pojawiły się również na kilkudziesięciu wiatach przystankowych i ekranach tramwajowych w Zakopanem i Krakowie.

Czytaj więcej

Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie

- Współpraca z innymi samorządami i dobre relacje z sektorem przedsiębiorców wzmocniły przekaz naszej posezonowej kampanii. Było o Sopocie słychać i było nas widać. Fantastyczne kadry kampanijne pokazały, że Sopot to miasto pełne atrakcyjnych przestrzeni, dostępnych nie tylko latem, w szczycie sezonu, ale przez cały rok dla osób w różnym wieku i z różnymi pasjami i potrzebami. Pokazaliśmy nasz kurort jako miasto dostępne i przyjazne dla każdego i na każdą kieszeń, z ciekawą, całoroczną ofertą kulturalno-sportową - podkreśla prezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim, cytowana w komunikacie prasowym.

- Widzimy siłę i potencjał kampanii, dlatego nie zwalniamy tempa i już planujemy nową, październikową odsłonę „Widzimy się w Sopocie” - zapewnia.

„See you in Sopot” na lotnisku i promach

Specjalnie na potrzeby kampanii na stronie internetowej visit.sopot.pl uruchomiona została zakładka z kalendarium wydarzeń posezonowych w sopockich instytucjach kultury i sportu oraz na bieżąco aktualizowana oferta branży gastronomiczno-hotelarskiej. Została ona również przetłumaczona na angielski.

Przez okres trwania kampanii stronę visit.sopot.pl wyświetlono 130,8 tysiąca razy, dla porównania w tym samym okresie rok wcześniej 83,1 tysiąca razy. Odwiedzający stronę to przede wszystkim mieszkańcy województw mazowieckiego, pomorskiego, śląskiego, małopolskiego i wielkopolskiego. Wśród internautów z zagranicy przodowali Czesi, Szwedzi, Niemcy i Norwegowie. Warto dodać, że Sopotem interesowali się także goście z Bliskiego Wschodu: 419 osób z Arabii Saudyjskiej i 444 z Omanu.

Czytaj więcej

Sopocki hotel Grand przechodzi w polskie ręce. Inwestor wyda ponad 200 mln złotych

Zagraniczni turyści przylatujący czy przypływający do Trójmiasta mogli również zobaczyć kampanijne grafiki z anglojęzycznymi hasłami zachęcającymi ich do spróbowania sopockich gofrów, morsowania czy skorzystania z atrakcji miasteczka świąteczno-noworocznego.

- Bardzo mocno postawiliśmy na współpracę ze skandynawskim, brytyjskim, niemieckim i czeskim rynkiem. Posezonową ofertę Sopotu prezentowaliśmy wspólnie z naszymi przedsiębiorcami. Odbyliśmy w sumie ponad sto rozmów podczas zagranicznych targów i wydarzeń o charakterze B2B w Londynie, Oslo, Berlinie, Pradze, Brnie czy Ostrawie - wylicza prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Barski.

- Zorganizowaliśmy specjalne akcje z lotniskiem, promowaliśmy się na promach Polferries, w newsletterze wysyłanym do subskrybentów StenaLine, gościliśmy zagranicznych dziennikarzy i influencerów. Hasło „See you in Sopot” było pozytywnie odbierane przez zagraniczną branżę turystyczną i turystów indywidualnych. Liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie w nowych rezerwacjach już jesienią tego roku - dodaje Barski.

Hasło „Widzimy się w Sopocie”/„See you in Sopot” znalazło się również w nowym filmie promocyjnym zachęcającym turystów biznesowych do odwiedzania kurortu i organizowania w nim eventów, spotkań i międzynarodowych konferencji.

Czytaj więcej

Widzimy się w Sopocie! Reklama miasta, jak film sensacyjny

Kampania w liczbach

Radio:

- 150 spotów radiowych promujących wybrane wydarzenia posezonowe,

- post dotyczący oferty walentynkowej opublikowanych w mediach społecznościowych radia - zasięg 101 997,

- konkurs dla słuchaczy ogólnopolskiej stacji radiowej (wraz z publikacją grafik kampanii na stronie internetowej i mediach społecznościowych).

Outdoor:

- 58 plakatów na wiatach przystankowych w Krakowie i Zakopanem,

- 16 plakatów na słupach ogłoszeniowych w Zakopanem.

Digital outdoor:

- animacje na ekranach w krakowskich tramwajach - emisja w 50 tramwajach/dziennie,

- animacje na 24 ekranach lotniskowych,

- animacje na ekranach na promach Polferries,

- animacja na ekranie w Ergo Arenie podczas Cavaliady Sopot.

Prasa:

- publikacja tekstu i reklamy w miejskim informatorze miasta Zakopane,

- 5 reklam i tekstów w ogólnopolskich miesięcznikach, tygodnikach i dziennikach („National Geographic”, „Traveler”, „Polityka”, „Wysokie Obcasy”, krakowskie wydanie „Gazety Wyborczej”, artykuł w czeskim tygodniku „Týdeník Květy”.

Internet:

- banery internetowe opublikowane w ogólnopolskich serwisach i portalach informacyjnych - łącznie 300 tysięcy odsłon + 2500 UU (unikalnych użytkowników),

- konkurs na profilach lotniska w mediach społecznościowych (82 tysiące obserwujących),

- kampania Google Ads - 12 625 285 wyświetleń i 268 180 odwiedzin,

- kampania na platformach Facebook i Instagram - 2 271 910, 3 002 358 wyświetleń, 6667 unikatowych kliknięć w link.

Wydarzenia i wizyty:

- wspólna akcja z okazji Mikołajek w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy,

- akcja promocyjna w Zakopanem podczas tradycyjnej „Wymiany dech”,

- 6 wizyt studyjnych (polskich i zagranicznych twórców internetowych i dziennikarzy), wizyta 25 planistów spotkań biznesowych i przedstawicieli agencji eventowych, 6 zagranicznych imprez targowych i wydarzeń o charakterze B2B (Londyn, Oslo, Berlin, Praga, Brno, Ostrawa).

Bohaterami kampanijnych grafik byli rodzice z dziećmi, seniorzy, przyjaciółki, para millenialsów i osoby spędzające czas solo. Zostali oni przedstawieni podczas rowerowej przejażdżki, relaksu w saunie na plaży, spaceru z psem brzegiem morza, wizyty w miasteczku świąteczno-noworocznym czy jeździe na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze. Tłem zdjęć były sopockie instytucje kultury: Opera Leśna, Goyki 3 Art Inkubator, Muzeum Sopotu, a także lokale gastronomiczne, obiekty spa, plaża, parki czy tężnie solankowe.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Egipt zamyka Wielkie Muzeum Egipskie. Zanim je na dobre otworzył
Zanim Wyjedziesz
Ułatwienia dla turystów jadących do Egiptu. „Koniec kolejek na lotniskach”
Zanim Wyjedziesz
Madonna di Campiglio boi się nadmiaru turystów. Ograniczy narciarzom karnety
Zanim Wyjedziesz
Azjatycki kraj do turystów: U nas podróżujecie bez gotówki. Płacicie w kryptowalutach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem