Sopot podsumowuje kampanię promocyjną. Dotarła nawet na Bliski Wschód

Po pięciu miesiącach działań reklamowych Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna kończą pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się w Sopocie”. Miała ona zaprezentować kurort jako idealne miejsca na posezonowy city break, rodzinny wypoczynek czy wypad w gronie przyjaciół.

Publikacja: 25.04.2025 09:51

Sopot podsumowuje kampanię promocyjną. Dotarła nawet na Bliski Wschód

Foto: visit.sopot.pl

Bohaterami kampanijnych grafik byli rodzice z dziećmi, seniorzy, przyjaciółki, para millenialsów i osoby spędzające czas solo. Zostali oni przedstawieni podczas rowerowej przejażdżki, relaksu w saunie na plaży, spaceru z psem brzegiem morza, wizyty w miasteczku świąteczno-noworocznym czy jeździe na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze. Tłem zdjęć były sopockie instytucje kultury: Opera Leśna, Goyki 3 Art Inkubator, Muzeum Sopotu, a także lokale gastronomiczne, obiekty spa, plaża, parki czy tężnie solankowe.

Grafiki z bohaterami kampanii można było zobaczyć w mediach lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych. Hasło kampanii wybrzmiewało w dżinglach i spotach radiowych, które były emitowane w związku z promocją wybranych wydarzeń miejskich.

Sopockie plakaty pojawiły się również na kilkudziesięciu wiatach przystankowych i ekranach tramwajowych w Zakopanem i Krakowie.

Czytaj więcej

Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie

- Współpraca z innymi samorządami i dobre relacje z sektorem przedsiębiorców wzmocniły przekaz naszej posezonowej kampanii. Było o Sopocie słychać i było nas widać. Fantastyczne kadry kampanijne pokazały, że Sopot to miasto pełne atrakcyjnych przestrzeni, dostępnych nie tylko latem, w szczycie sezonu, ale przez cały rok dla osób w różnym wieku i z różnymi pasjami i potrzebami. Pokazaliśmy nasz kurort jako miasto dostępne i przyjazne dla każdego i na każdą kieszeń, z ciekawą, całoroczną ofertą kulturalno-sportową - podkreśla prezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim, cytowana w komunikacie prasowym.

- Widzimy siłę i potencjał kampanii, dlatego nie zwalniamy tempa i już planujemy nową, październikową odsłonę „Widzimy się w Sopocie” - zapewnia.

„See you in Sopot” na lotnisku i promach

Specjalnie na potrzeby kampanii na stronie internetowej visit.sopot.pl uruchomiona została zakładka z kalendarium wydarzeń posezonowych w sopockich instytucjach kultury i sportu oraz na bieżąco aktualizowana oferta branży gastronomiczno-hotelarskiej. Została ona również przetłumaczona na angielski.

Przez okres trwania kampanii stronę visit.sopot.pl wyświetlono 130,8 tysiąca razy, dla porównania w tym samym okresie rok wcześniej 83,1 tysiąca razy. Odwiedzający stronę to przede wszystkim mieszkańcy województw mazowieckiego, pomorskiego, śląskiego, małopolskiego i wielkopolskiego. Wśród internautów z zagranicy przodowali Czesi, Szwedzi, Niemcy i Norwegowie. Warto dodać, że Sopotem interesowali się także goście z Bliskiego Wschodu: 419 osób z Arabii Saudyjskiej i 444 z Omanu.

Czytaj więcej

Sopocki hotel Grand przechodzi w polskie ręce. Inwestor wyda ponad 200 mln złotych

Zagraniczni turyści przylatujący czy przypływający do Trójmiasta mogli również zobaczyć kampanijne grafiki z anglojęzycznymi hasłami zachęcającymi ich do spróbowania sopockich gofrów, morsowania czy skorzystania z atrakcji miasteczka świąteczno-noworocznego.

- Bardzo mocno postawiliśmy na współpracę ze skandynawskim, brytyjskim, niemieckim i czeskim rynkiem. Posezonową ofertę Sopotu prezentowaliśmy wspólnie z naszymi przedsiębiorcami. Odbyliśmy w sumie ponad sto rozmów podczas zagranicznych targów i wydarzeń o charakterze B2B w Londynie, Oslo, Berlinie, Pradze, Brnie czy Ostrawie - wylicza prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Barski.

- Zorganizowaliśmy specjalne akcje z lotniskiem, promowaliśmy się na promach Polferries, w newsletterze wysyłanym do subskrybentów StenaLine, gościliśmy zagranicznych dziennikarzy i influencerów. Hasło „See you in Sopot” było pozytywnie odbierane przez zagraniczną branżę turystyczną i turystów indywidualnych. Liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie w nowych rezerwacjach już jesienią tego roku - dodaje Barski.

Hasło „Widzimy się w Sopocie”/„See you in Sopot” znalazło się również w nowym filmie promocyjnym zachęcającym turystów biznesowych do odwiedzania kurortu i organizowania w nim eventów, spotkań i międzynarodowych konferencji.

Czytaj więcej

Widzimy się w Sopocie! Reklama miasta, jak film sensacyjny

Kampania w liczbach

Radio:

- 150 spotów radiowych promujących wybrane wydarzenia posezonowe,

- post dotyczący oferty walentynkowej opublikowanych w mediach społecznościowych radia - zasięg 101 997,

- konkurs dla słuchaczy ogólnopolskiej stacji radiowej (wraz z publikacją grafik kampanii na stronie internetowej i mediach społecznościowych).

Outdoor:

- 58 plakatów na wiatach przystankowych w Krakowie i Zakopanem,

- 16 plakatów na słupach ogłoszeniowych w Zakopanem.

Digital outdoor:

- animacje na ekranach w krakowskich tramwajach - emisja w 50 tramwajach/dziennie,

- animacje na 24 ekranach lotniskowych,

- animacje na ekranach na promach Polferries,

- animacja na ekranie w Ergo Arenie podczas Cavaliady Sopot.

Prasa:

- publikacja tekstu i reklamy w miejskim informatorze miasta Zakopane,

- 5 reklam i tekstów w ogólnopolskich miesięcznikach, tygodnikach i dziennikach („National Geographic”, „Traveler”, „Polityka”, „Wysokie Obcasy”, krakowskie wydanie „Gazety Wyborczej”, artykuł w czeskim tygodniku „Týdeník Květy”.

Internet:

- banery internetowe opublikowane w ogólnopolskich serwisach i portalach informacyjnych - łącznie 300 tysięcy odsłon + 2500 UU (unikalnych użytkowników),

- konkurs na profilach lotniska w mediach społecznościowych (82 tysiące obserwujących),

- kampania Google Ads - 12 625 285 wyświetleń i 268 180 odwiedzin,

- kampania na platformach Facebook i Instagram - 2 271 910, 3 002 358 wyświetleń, 6667 unikatowych kliknięć w link.

Wydarzenia i wizyty:

- wspólna akcja z okazji Mikołajek w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy,

- akcja promocyjna w Zakopanem podczas tradycyjnej „Wymiany dech”,

- 6 wizyt studyjnych (polskich i zagranicznych twórców internetowych i dziennikarzy), wizyta 25 planistów spotkań biznesowych i przedstawicieli agencji eventowych, 6 zagranicznych imprez targowych i wydarzeń o charakterze B2B (Londyn, Oslo, Berlin, Praga, Brno, Ostrawa).

Bohaterami kampanijnych grafik byli rodzice z dziećmi, seniorzy, przyjaciółki, para millenialsów i osoby spędzające czas solo. Zostali oni przedstawieni podczas rowerowej przejażdżki, relaksu w saunie na plaży, spaceru z psem brzegiem morza, wizyty w miasteczku świąteczno-noworocznym czy jeździe na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze. Tłem zdjęć były sopockie instytucje kultury: Opera Leśna, Goyki 3 Art Inkubator, Muzeum Sopotu, a także lokale gastronomiczne, obiekty spa, plaża, parki czy tężnie solankowe.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Turystyczny portal Dolnego Śląska w nowej odsłonie. „Inspirująca narracja o regionie”
Zanim Wyjedziesz
Podlaskie bony turystyczne rozeszły się w parę godzin. „Entuzjazm przerósł oczekiwania”
Zanim Wyjedziesz
Turyści celem ataku rebeliantów w Kaszmirze. 26 ofiar śmiertelnych
Zanim Wyjedziesz
Wjazd do Unii Europejskiej po staremu. System autoryzacji ETIAS nie jest jeszcze gotowy