Jak informuje w komunikacie prasowym CzechTourism Polska, w pierwszych trzech kwartałach liczba pobytów polskich turystów w Czechach wzrosła o 14,9 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Co istotne, pobyty Polaków stopniowo wydłużają się, co „potwierdza rosnącą atrakcyjność i różnorodność czeskiej oferty turystycznej”.
Na tak dobry wynik znaczący wpływ ma efektywna współpraca czeskich regionów z CzechTourism Polska. Polskie biuro organizacji wskazuje pięć najważniejszych inicjatyw 2025 roku, wyznaczających kierunki dalszego rozwoju:
- „Podziemne morze zdrowia” – Open Polska. Kampania zapraszająca Polaków na tygodniowe pobyty profilaktyczne do uzdrowisk Karlowe Wary i Mariańskie Łaźnie, ze zniżką od 30 do 50 procent, obowiązującą do końca stycznia.
- Pierwsza w historia podróż prasowa na Zaolzie – śladami bohaterów jednej z najpopularniejszych czeskich książek ostatnich lat – „Krzywy Kościół”. Promocja Śląska Cieszyńskiego jako regionu bez granic, który może być wzorem dla całej Europy.
- Trzy duże kampanie bannerowe online o łącznym zasięgu 93 milionów impresji, promujące między innymi „Trasy marzeń” w 14 regionach Czech.
- Czeskie Dni w Warszawie. Prezentacja czeskiej kultury i smaków na 24 stoiskach rękodzielników i producentów regionalnych potraw, zorganizowana we współpracy z Czeskim Centrum i dzielnicą Ursynów. Imprezę odwiedziło ponad 7 tysięcy warszawiaków.
- Otwarcie Czech na turystykę MICE. Dwa specjalistyczne warsztaty B2B w Krakowie i Warszawie, adresowane do branży spotkań i wydarzeń.
Czytaj więcej
Od przyszłego roku czeski przewoźnik kolejowy Leo Express będzie kursował z Warszawy do Krakowa....