Airbnb: Turyści chcą mieszkać oryginalnie, na odludziu, ale z internetem

Ludzie znów jeżdżą do miast, chętniej też wybierają się za granicę. Częściej jednak chcą zostać dłużej lub zamieszkać na odludziu, najlepiej w jakimś oryginalnym obiekcie - twierdzi Airbnb, ale przyznaje, że turyści często podróżują w inny sposób niż przed 2020 rokiem.

Publikacja: 20.03.2023 15:03

Oryginalne miejsca noclegowe to coś czego coraz częściej klienci Airbnb poszukują

Oryginalne miejsca noclegowe to coś czego coraz częściej klienci Airbnb poszukują

Foto: airbnb.com

Ludzie znów jeżdżą do miast, chętniej też wybierają się za granicę. Częściej jednak chcą zostać dłużej lub zamieszkać na odludziu, najlepiej w jakimś oryginalnym obiekcie - twierdzi Airbnb, ale przyznaje, że turyści często podróżują w inny sposób niż przed 2020 rokiem.

Jeśli spojrzeć na turystykę od strony liczb, stłumiony popyt nadal daje o sobie znać – twierdzi w rozmowie z organizatorami targów ITB w Berlinie dyrektorka generalna Airbnb na kraje niemieckiego obszaru językowego, Rosję i dawne republiki radzieckie, Kathrin Anselm. - Ale charakter podróży nieco się zmienił w porównaniu z trendami, jakie obserwowaliśmy przed pandemią. Wypady do miast (tzw. city breaks) to segment, który powrócił, ale widać też rosnącą liczbę pobytów na długi czas. Jedna piąta noclegów zarezerwowanych w Airbnb w zeszłym roku obejmowała wyjazdy na miesiąc niż dłużej, a to znacznie więcej niż przed pandemią. Ludzie chętnie zatrzymują się na chwilę w jakimś miejscu i robią z niego dom daleko od domu – mówi.

Czytaj więcej

Airbnb: Nowe zasady wyszukiwania noclegów. Klienci chcą zmian

Kolejna zmiana to większe zainteresowanie pobytami na wsi – na przykład w Niemczech w zeszłym roku klienci zarezerwowali ich o prawie 60 procent więcej niż w 2019 roku. W związku ze zmianami na rynku pracy – chodzi o większe możliwości wykonywania pracy zdalnie – granice między pracą, wypoczynkiem i podróżami zacierają się. To jednak ma swoje konsekwencje – klienci oczekują innego rodzaju wyposażenia i udogodnień w wynajmowanych mieszkaniach. Na przykład dostępu do szybkiego internetu bezprzewodowego, wyposażonej kuchni z pralką i możliwości przyjazdu ze zwierzęciem domowym. Ciekawostką może być, że tylko w 2022 roku z właścicielami wyjechało 5 milionów zwierząt.

Anselm zauważa także potrzebę klientów do korzystania z wyróżniających się obiektów noclegowych. Chodzi na przykład o możliwość zamieszkania w klasztorze, starym wiatraku, przebudowanym kościele, zamku lub w latarni morskiej – takie miejsca gwarantują dodatkowe przeżycia i możliwość bliższego poznania kultury odwiedzanego miejsca. Dyrektor podkreśla, że około 70 procent takich miejsc znajduje się na wsiach, a to oznacza korzyści finansowe dla mieszkańców tych miejsc. W zeszłym roku Airbnb przekazało 1,5 miliona euro niemieckiemu Stowarzyszeniu Zamków i Ogrodów, promującemu tradycję i wzmacniającemu turystykę kulturalną na terenach wiejskich. Dzięki temu właściciele zabytkowych budynków mogą ubiegać się o dotację w wysokości od 5 do 50 tysięcy euro na utrzymanie takich obiektów.

Czytaj więcej

Airbnb coraz bliżej rynku turystycznego

Jakiś czas temu Airbnb uruchomił funkcję wyszukiwania „jestem elastyczny”, a później „kategorie” - goście nie muszą z góry określać dokładnej daty ani celu podróży i mogą z większa elastycznością planować podróże i odkrywanie miejsc noclegowych, o których istnieniu nie mieli pojęcia, i których prawdopodobnie nigdy nie wpisaliby w pasek wyszukiwania. Statystyki portalu pokazują, że ludzie korzystający z tych opcji zazwyczaj rezerwują pobyt poza najpopularniejszymi miejscami docelowymi i poza szczytem sezonu, a w obrębie miast zwykle zatrzymują się na peryferiach, co z kolei może przyczynić się do bardziej równomiernego rozwoju turystyki.

Airbnb obserwuje także rosnące zainteresowanie tańszymi pokojami, a w trzecim kwartale zeszłego roku w porównaniu z analogicznym okresem przed pandemią, liczba dodanych nowych pokojów prywatnych wzrosła o 30 procent.

Ludzie znów jeżdżą do miast, chętniej też wybierają się za granicę. Częściej jednak chcą zostać dłużej lub zamieszkać na odludziu, najlepiej w jakimś oryginalnym obiekcie - twierdzi Airbnb, ale przyznaje, że turyści często podróżują w inny sposób niż przed 2020 rokiem.

Jeśli spojrzeć na turystykę od strony liczb, stłumiony popyt nadal daje o sobie znać – twierdzi w rozmowie z organizatorami targów ITB w Berlinie dyrektorka generalna Airbnb na kraje niemieckiego obszaru językowego, Rosję i dawne republiki radzieckie, Kathrin Anselm. - Ale charakter podróży nieco się zmienił w porównaniu z trendami, jakie obserwowaliśmy przed pandemią. Wypady do miast (tzw. city breaks) to segment, który powrócił, ale widać też rosnącą liczbę pobytów na długi czas. Jedna piąta noclegów zarezerwowanych w Airbnb w zeszłym roku obejmowała wyjazdy na miesiąc niż dłużej, a to znacznie więcej niż przed pandemią. Ludzie chętnie zatrzymują się na chwilę w jakimś miejscu i robią z niego dom daleko od domu – mówi.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Apartamenty
Hiszpania kontroluje właścicieli apartamentów. Podejrzewa oszustwa
Apartamenty
Mieszkania turystyczne mogą wkrótce zniknąć z centrum Lizbony
Apartamenty
Mieszkanie wakacyjne bez spotkania z gospodarzem? We Włoszech z tym kończą
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Apartamenty
Madryt: Miasto musi być bardziej dla mieszkańców, a mniej dla turystów