Airbnb sprzeda reklamę i pomoże zarządzać najmem

Airbnb rozwija się nie tylko poprzez zwiększanie liczby obiektów dostępnych na jego stronie. Wprowadza dodatkowe usługi, które mają pomóc rozwijać gospodarzom biznes. To początek drogi do tworzenia produktów inne niż noclegi.

Publikacja: 16.08.2023 08:19

Airbnb sprzeda reklamę i pomoże zarządzać najmem

Foto: Adobe Stock

Airbnb już od jakiegoś czasu pomaga gospodarzom nawiązać kontakt z tzw. supergospodarzami, dzięki czemu ci pierwsi mogą pozyskać praktyczne wskazówki, w jaki sposób lepiej zarządzać swoimi nieruchomościami wystawionymi na wynajem krótkoterminowy. Inną usługą było wprowadzenie ubezpieczeń dla właścicieli lokali, a patrząc na wyniki finansowe firmy, ta strategia zdaje się przynosić rezultaty, pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

W drugim kwartale tego roku podaż zwiększyła się o 19 procent, licząc rok do roku, co oznacza, że na platformie dostępnych jest 7 milionów ofert. Około 90 procent gospodarzy to osoby fizyczne, pozostałe 10 procent to profesjonalni wynajmujący.

Prezes Airbnb Brian Chesky wskazał w rozmowie z analitykami na kolejne obszary rozwoju firmy. Po pierwsze chodzi o większą penetrację rynków zagranicznych. Co prawda w wielu krajach widać wzrosty, na przykład Brazylia powiększyła się od wybuchu pandemii ponad dwukrotnie, a Niemcy o 60 procent, ale nadal jest praca do wykonania w Azji. Firma swoje działania zacznie od Japonii i Korei Południowej, ale potencjał widzi też w Ameryce Łacińskiej i Europie.

Chesky potwierdza, że firma rozważa wprowadzenie kolejnych źródeł przychodów - mowa o usługach reklamowych na platformie, usługach hotelowych i stworzeniu instytucji „współgospodarza”. W tym ostatnim wypadku chodzi o łączenie osób, które posiadają jakiś lokal, ale nie chcą się zajmować wynajmem, z tymi, którzy miejsca takiego nie mają, ale chcieliby najmem zarządzać.

Czytaj więcej

Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

Airbnb rozważa również wprowadzenie większej liczby rozwiązań dla pobytów trwających jeden miesiąc lub dłużej – takich rezerwacji było w drugim kwartale tego roku 18 procent (dla porównania przed pandemią 13 procent). Prezes uważa, że ten segment pobytów będzie się dalej rozwijał, bo osób, które mogą pracować w elastycznym systemie jest wiele.

Szef platformy odniósł się też do sztucznej inteligencji (AI), która wprowadza rewolucję podobną do internetowej. Dla Airbnb zastosowanie jej może skutkować stworzeniem „konsjerża AI”.

Co prawda perspektywy i możliwości rozwoju są szerokie, ale, jak podkreśla Chesky, z pola widzenia nie można tracić podstawowej usługi, która powinna być atrakcyjna cenowo i niezawodna. Airbnb dodał już nowe funkcjonalności, takie jak możliwość oferowania zniżek i promocji oraz łatwe porównywanie własnych propozycji z podobnymi.

Dzięki temu część gospodarzy obniżyła już swoje stawki. Średnia cena za pokój wynajmowany na Airbnb to 67 dolarów, czyli znacznie mniej niż przeciętny pokój hotelowy. Co ciekawe, o ile koszt zakwaterowania w hotelu drożeje rok do roku od 4 do 10 procent, to w Airbnb stawki utrzymują się na stałym poziomie.

Airbnb już od jakiegoś czasu pomaga gospodarzom nawiązać kontakt z tzw. supergospodarzami, dzięki czemu ci pierwsi mogą pozyskać praktyczne wskazówki, w jaki sposób lepiej zarządzać swoimi nieruchomościami wystawionymi na wynajem krótkoterminowy. Inną usługą było wprowadzenie ubezpieczeń dla właścicieli lokali, a patrząc na wyniki finansowe firmy, ta strategia zdaje się przynosić rezultaty, pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

W drugim kwartale tego roku podaż zwiększyła się o 19 procent, licząc rok do roku, co oznacza, że na platformie dostępnych jest 7 milionów ofert. Około 90 procent gospodarzy to osoby fizyczne, pozostałe 10 procent to profesjonalni wynajmujący.

Apartamenty
Bruksela: Uregulować wynajmowanie mieszkań turystom. Mieszkańcy nie mogą cierpieć
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Apartamenty
Airbnb przegrywa w sądzie z Nowym Jorkiem
Apartamenty
Wiedeń zaostrza zasady wynajmowania mieszkań przez Airbnb. "Powrót do korzeni"
Apartamenty
Przybywa apartamentów wakacyjnych, ale coraz trudniej je sprzedać, rynek jest nasycony
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Apartamenty
Nocleg z Airbnb słabej jakości? Napisz, firma usunie taką ofertę
Apartamenty
Słaby sezon w krajowych noclegach. Gospodarze szukają ratunku w turystyce slow