Airbnb sprzeda reklamę i pomoże zarządzać najmem

Airbnb rozwija się nie tylko poprzez zwiększanie liczby obiektów dostępnych na jego stronie. Wprowadza dodatkowe usługi, które mają pomóc rozwijać gospodarzom biznes. To początek drogi do tworzenia produktów inne niż noclegi.

Publikacja: 16.08.2023 08:19

Airbnb sprzeda reklamę i pomoże zarządzać najmem

Foto: Adobe Stock

Airbnb już od jakiegoś czasu pomaga gospodarzom nawiązać kontakt z tzw. supergospodarzami, dzięki czemu ci pierwsi mogą pozyskać praktyczne wskazówki, w jaki sposób lepiej zarządzać swoimi nieruchomościami wystawionymi na wynajem krótkoterminowy. Inną usługą było wprowadzenie ubezpieczeń dla właścicieli lokali, a patrząc na wyniki finansowe firmy, ta strategia zdaje się przynosić rezultaty, pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

W drugim kwartale tego roku podaż zwiększyła się o 19 procent, licząc rok do roku, co oznacza, że na platformie dostępnych jest 7 milionów ofert. Około 90 procent gospodarzy to osoby fizyczne, pozostałe 10 procent to profesjonalni wynajmujący.

Prezes Airbnb Brian Chesky wskazał w rozmowie z analitykami na kolejne obszary rozwoju firmy. Po pierwsze chodzi o większą penetrację rynków zagranicznych. Co prawda w wielu krajach widać wzrosty, na przykład Brazylia powiększyła się od wybuchu pandemii ponad dwukrotnie, a Niemcy o 60 procent, ale nadal jest praca do wykonania w Azji. Firma swoje działania zacznie od Japonii i Korei Południowej, ale potencjał widzi też w Ameryce Łacińskiej i Europie.

Chesky potwierdza, że firma rozważa wprowadzenie kolejnych źródeł przychodów - mowa o usługach reklamowych na platformie, usługach hotelowych i stworzeniu instytucji „współgospodarza”. W tym ostatnim wypadku chodzi o łączenie osób, które posiadają jakiś lokal, ale nie chcą się zajmować wynajmem, z tymi, którzy miejsca takiego nie mają, ale chcieliby najmem zarządzać.

Czytaj więcej

Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

Airbnb rozważa również wprowadzenie większej liczby rozwiązań dla pobytów trwających jeden miesiąc lub dłużej – takich rezerwacji było w drugim kwartale tego roku 18 procent (dla porównania przed pandemią 13 procent). Prezes uważa, że ten segment pobytów będzie się dalej rozwijał, bo osób, które mogą pracować w elastycznym systemie jest wiele.

Szef platformy odniósł się też do sztucznej inteligencji (AI), która wprowadza rewolucję podobną do internetowej. Dla Airbnb zastosowanie jej może skutkować stworzeniem „konsjerża AI”.

Co prawda perspektywy i możliwości rozwoju są szerokie, ale, jak podkreśla Chesky, z pola widzenia nie można tracić podstawowej usługi, która powinna być atrakcyjna cenowo i niezawodna. Airbnb dodał już nowe funkcjonalności, takie jak możliwość oferowania zniżek i promocji oraz łatwe porównywanie własnych propozycji z podobnymi.

Dzięki temu część gospodarzy obniżyła już swoje stawki. Średnia cena za pokój wynajmowany na Airbnb to 67 dolarów, czyli znacznie mniej niż przeciętny pokój hotelowy. Co ciekawe, o ile koszt zakwaterowania w hotelu drożeje rok do roku od 4 do 10 procent, to w Airbnb stawki utrzymują się na stałym poziomie.

Airbnb już od jakiegoś czasu pomaga gospodarzom nawiązać kontakt z tzw. supergospodarzami, dzięki czemu ci pierwsi mogą pozyskać praktyczne wskazówki, w jaki sposób lepiej zarządzać swoimi nieruchomościami wystawionymi na wynajem krótkoterminowy. Inną usługą było wprowadzenie ubezpieczeń dla właścicieli lokali, a patrząc na wyniki finansowe firmy, ta strategia zdaje się przynosić rezultaty, pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire.

W drugim kwartale tego roku podaż zwiększyła się o 19 procent, licząc rok do roku, co oznacza, że na platformie dostępnych jest 7 milionów ofert. Około 90 procent gospodarzy to osoby fizyczne, pozostałe 10 procent to profesjonalni wynajmujący.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Apartamenty
Polska atrakcyjna na święta dla turystów. Kraków wygrywa z europejskimi stolicami
Apartamenty
Turyści zza ściany przeszkadzają? Sąsiedzi mogą zakazać wynajmować im mieszkanie
Apartamenty
Airbnb przywraca usługę dla turystów. "To musi być coś wyjątkowego"
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Apartamenty
Greckie hotele nie nadążają za Airbnb. Liczba mieszkań wakacyjnych rośnie lawinowo
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje