Ministerstwo Praw Społecznych, Konsumentów i Agendy 2030 Hiszpanii wszczęło dochodzenie, które ma wykazać, czy zarządzający apartamentami wakacyjnymi - duże firmy, które administrują setkami tego typu obiektów - nie naruszali praw klientów.
Chodzi na przykład o przekazywanie fałszywych informacji lub prawdziwych, ale które ze względu na sposób prezentowania mogą wprowadzić odbiorców w błąd, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Może to być chociażby stwierdzenie, że przedsiębiorca nie prowadzi działalności gospodarczej i występuje jako właściciel prywatny lub użytkownik.
Czytaj więcej
Czy chcecie, żeby turyści wynajmowali mieszkania w waszym mieście? Lizbona zapyta wkrótce o to mieszkańców w referendum.
Nowe dochodzenie Generalnej Dyrekcji ds. Konsumentów w sprawie tak zwanych mieszkań turystycznych stanowi uzupełnienie śledztwa, które zostało otwarte już w czerwcu tego roku. Resort skupił się na analizie ogłoszeń publikowanych przez niektóre platformy jako miejsc, które są enklawami turystycznymi, działającymi bez odpowiednich zezwoleń.
W październiku ubiegłego roku pracownicy dyrekcji sprawdzili niektóre agencje nieruchomości, które mogły dopuścić się „nadużyć wobec najemców przy zarządzaniu czynszami”, począwszy od zmuszania konsumentów do płacenia prowizji za zarządzanie najmem, aż po wprowadzanie do umów klauzul niedozwolonych.