Niemiecki TUI dopasowuje produkt do ustawy

Filip Frydrykiewicz

Nie powiązane usługi turystyczne, ale impreza turystyczna w rozumieniu nowej ustawy, taki status mają mieć wyjazdy złożone przez agentów TUI z pojedynczych elementów

W Niemczech touroperatorzy sprzedają kilka rodzajów ofert turystycznych. Poza typowymi imprezami zorganizowanymi, agenci mogą rezerwować pojedyncze usługi, jak na przykład sam przelot, hotel, samochód lub kamper, z których tworzą indywidualne pakiety dostosowane do wymogów klienta. Zgodnie z nową ustawą turystyczną, która w Niemczech, podobnie jak w Polsce, wchodzi w życie 1 lipca tego roku, takie składanie poszczególnych elementów w jedną całość oznaczać będzie, że agent stanie się podmiotem ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych, tzw. punput. Jeśli chce oferować stworzony w ten sposób produkt, musi zapewnić sobie gwarancję ubezpieczeniową lub bankową, jak każdy touroperator. Chodzi o to, żeby zabezpieczyć pieniądze klientów na wypadek jego bankructwa.

TUI zareagował na nowe przepisy, wprowadzając ofertę Fly&Mix. Chodzi o sprzedaż biletów na loty regularne i czarterowe, które mają być połączone z innym produktem z oferty koncernu. Może to być hotel, ale też oferta z katalogów TUI Cars lub TUI Camper. Z takiego połączenia powstanie tradycyjna impreza turystyczna, a agent nie stanie się „punputem”. – TUI chce zabezpieczyć agentów także w segmencie lotniczych wyjazdów składanych indywidualnie i przejmuje za nie odpowiedzialność touroperatorską – mówi dyrektor sprzedaży w TUI Deutschland Michael Knapp.

Dodaje, że współpraca partnerska polega właśnie na wspieraniu się. Jeśli agent wybierze opcję lotu w ramach oferty Fly&Mix, system wygeneruje automatycznie odpowiednie formularze informacyjne, identyczne jak dla wycieczek zorganizowanych.

Obecnie w ramach usługi Fly&Mix dostępne są tylko loty oferowane przez niemiecki oddział TUI, w przyszłości obejmą całą ofertę lotniczą sprzedawaną przez TUI Ticket Shops i portal TUIfly (w tym ostatnim przypadku zmiana zacznie obowiązywać najpóźniej od sierpnia 2018 roku). Touroperator wlicza sprzedaż biletów do całkowitego obrotu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Latem bieszczadzka kolejka częściej na torze

Podczas wakacji Bieszczadzka Kolejka Leśna będzie kursować co najmniej pięć razy dziennie. – Będzie ...

Niemcy mają więcej czasu i pieniędzy na podróże

Aż 80 procent Niemców zastanawiało się już, dokąd wyjechać na najbliższe wakacje. Z danych ...

Koronawirus – rosnący strach na świecie

W ciągu trzech dni gwałtownie zwiększyła się liczba chorych i zmarłych z powodu koronawirusa ...

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Biura podróży hamują, a niektóre upadają

W drugim kwartale tego roku sprzedaż wycieczek w biurach podróży mocno przyhamowała. Lepiej natomiast ...

Rośnie rola internetu w turystyce

Już 56 procent podróży Europejczyków organizowanych jest za pośrednictwem internetu – wynika z badania ...

Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki ...