Niemiecki TUI dopasowuje produkt do ustawy

Filip Frydrykiewicz

Nie powiązane usługi turystyczne, ale impreza turystyczna w rozumieniu nowej ustawy, taki status mają mieć wyjazdy złożone przez agentów TUI z pojedynczych elementów

W Niemczech touroperatorzy sprzedają kilka rodzajów ofert turystycznych. Poza typowymi imprezami zorganizowanymi, agenci mogą rezerwować pojedyncze usługi, jak na przykład sam przelot, hotel, samochód lub kamper, z których tworzą indywidualne pakiety dostosowane do wymogów klienta. Zgodnie z nową ustawą turystyczną, która w Niemczech, podobnie jak w Polsce, wchodzi w życie 1 lipca tego roku, takie składanie poszczególnych elementów w jedną całość oznaczać będzie, że agent stanie się podmiotem ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych, tzw. punput. Jeśli chce oferować stworzony w ten sposób produkt, musi zapewnić sobie gwarancję ubezpieczeniową lub bankową, jak każdy touroperator. Chodzi o to, żeby zabezpieczyć pieniądze klientów na wypadek jego bankructwa.

TUI zareagował na nowe przepisy, wprowadzając ofertę Fly&Mix. Chodzi o sprzedaż biletów na loty regularne i czarterowe, które mają być połączone z innym produktem z oferty koncernu. Może to być hotel, ale też oferta z katalogów TUI Cars lub TUI Camper. Z takiego połączenia powstanie tradycyjna impreza turystyczna, a agent nie stanie się „punputem”. – TUI chce zabezpieczyć agentów także w segmencie lotniczych wyjazdów składanych indywidualnie i przejmuje za nie odpowiedzialność touroperatorską – mówi dyrektor sprzedaży w TUI Deutschland Michael Knapp.

Dodaje, że współpraca partnerska polega właśnie na wspieraniu się. Jeśli agent wybierze opcję lotu w ramach oferty Fly&Mix, system wygeneruje automatycznie odpowiednie formularze informacyjne, identyczne jak dla wycieczek zorganizowanych.

Obecnie w ramach usługi Fly&Mix dostępne są tylko loty oferowane przez niemiecki oddział TUI, w przyszłości obejmą całą ofertę lotniczą sprzedawaną przez TUI Ticket Shops i portal TUIfly (w tym ostatnim przypadku zmiana zacznie obowiązywać najpóźniej od sierpnia 2018 roku). Touroperator wlicza sprzedaż biletów do całkowitego obrotu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przewodnicy turystyczni wkroczyli do kuchni

28 polskich przewodników turystycznych pracujących w 15 krajach stworzyło kulinarny e-book „W 80 potraw ...

Do więzienia za fałszywą reklamację wypoczynku

15 i 9 miesięcy więzienia – taką karę nałożył brytyjski sąd na parę turystów, ...

Arche Poloneza – nowy element na mapie biznesowej Warszawy

250 pokojów i 11 sal konferencyjnych, a do tego… warsztaty ceramiczne i cukiernicze, prowadzone ...

Turcja ma już plan dla hoteli. All inclusive zostaje

Zajęta tylko połowa łóżek, odstępy w kolejkach w restauracji, rozstawione stoliki, jedzenie nałoży pracownik ...

Traveldata: Słabnie nadzieja biur podróży na wiosenny powrót turystów

Większość touroperatorów pogodziła się już z utratą sezonu zimowego. Słabnie też ich optymizm, co ...

Samolot leciał z pękniętym oknem zaklejonym taśmą

Pasażer indyjskich linii SpiceJet opublikował w internecie szokujące zdjęcie pękniętego okna zaklejonego taśmą w ...