DER Touristik to kolejny touroperator, który ogłosił system prowizyjny na nadchodzący rok obrotowy 2018/2019. Zmiany obejmują zasady wypłacania dodatkowej prowizji – informują niemieckie media branżowe.

Do tej pory koncern płacił dodatkowy bonus do podstawowego wynagrodzenia za sprzedawanie hoteli własnych. W nowym roku obrotowym zwiększy ich liczbę z 80 do 130, bo dojdą obiekty na Dominikanie, w Meksyku, Chorwacji, Grecji i Hiszpanii. Jednocześnie firma podniosła progi obrotowe uprawniające do dodatkowych pieniędzy. Aby agent zakwalifikował się do pierwszego poziomu musi zrealizować sprzedaż za co najmniej 25 tysięcy euro, a do drugiego – za 40 tysięcy euro. Kolejna zmiana to obniżenie wysokości bonusa przy drugim poziomie z 0,9 do 0,8 procent.

Koncern nie zmienia natomiast minimalnego progu obrotowego, który wynosi 150 tysięcy euro. Według nowych zasad prowizja, włączając w to bonus, wyniesie maksymalnie 13 procent.

Przyjęte zasady są podobne do zasad współpracy agencyjnej TUI i Thomasa Cooka. Hotele własne i tak zwane preferowane dają wyższą marżę.

Do DER Touristik należą trzy marki hoteli: Cooee, LTI i Club Calimera.