W konkursie nazwanym grywalizacją bierze udział około 400 agentów (każdy indywidualnie) reprezentujących około 200 biur. Chociaż rywalizacja zaczęła się jeszcze w maju, jak mówi rzecznik Grecosa Adam Górczewski, ciągle jest jeszcze można przystąpić do gry i wygrać.

Co tydzień na stronie internetowej, do której mają dostęp tylko zarejestrowani gracze, pojawia się nowe zadanie. W sumie będzie ich 16. Konkurs ma poszerzać wiadomości o Grecji, popularyzować wśród agentów samego Grecosa, biuro specjalizujące się w wyjazdach do Grecji,i zachęcać do sprzedawania wycieczek tego touroperatora. – Zadania wymagają kreatywności, znajomości oferty Grecosa i wiedzy o Grecji – opisuje cytowana w komunikacie biura podróży koordynator zespołu szkoleń i trade marketingu w Grecosie Paulina Sypuła.

Zadanie, od którego zaczęła się grywalizacja, polegało na dopasowaniu poszczególnych atrakcji do wysp, na których można je znaleźć. Drugi tydzień był poświęcony wyspie Kos – materiały zawierały informacje o produkcji miodu, z którego słynie to miejsce, a zadanie polegało na dodaniu zdjęcia pokazującego zwiedzanie Grecji bądź przygotowania do wyjazdu. Kolejny tydzień wymagał innego rodzaju zaangażowania – ułożenia układanki. Uczestnik dostawał też punkty za sprzedanie wycieczki objazdowej Grecosa.

Górczewski cytuje też jedną z agentek, która bierze udział w zabawie, Renatę Ród z krakowskiego biura Connect-Travel: „Duch rywalizacji w połączeniu z informacjami, o które pytają klienci, to dla mnie mieszanka idealna. Lubię i bardzo dobrze znam Grecję, ale czasami coś mnie zaskoczy z pytań z mapy i zainspiruje do zgłębienia tematu. To potem przekłada się na plus w rozmowach z klientami”.

Touroperator obiecuje uczestnikom grywalizacji kilkadziesiąt nagród. Najważniejszą ma być wyjazd na organizowaną co roku imprezę integracyjną dla 150 najlepszych agentów „Grecos adventure”.