Turysta nad prezent przekłada dobrą obsługę

Bloomberg

Turyści nie przywiązują wielkiej uwagi do programów motywacyjnych. Zamiast dostawać prezenty za lojalność, wolą być dobrze obsłużeni – wynika z analizy Google’a

Dział analiz danych marketingowych i badań Google’a, Think with Google, twierdzi, że w turystyce programy lojalnościowe są przy rezerwowaniu usług mniej ważne niż jakość obsługi. Poza dobrą jakością serwisu (60 procent odpowiedzi), znaczenie ma łatwość poruszania się po stronie internetowej sprzedającego usługi (55 procent) i oceny innych internautów (50 procent) o produkcie, którego się szuka. Zachęta w postaci systemu nagród jako jeden z czynników decydujących o wyborze danej usługi zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu (46 procent).

Z badania, które prowadzone było we współpracy z firmą konsultacyjną Greenberg wynika ponadto, że podróżni są bardziej lojalni w stosunku do linii lotniczych niż do hoteli. Może to być związane z tym, że zazwyczaj klient ma do wyboru mniej ofert od przewoźników latających z danego lotniska niż obiektów noclegowych w miejscu docelowym. Badacze rozróżniają też lojalność teoretyczną i praktyczną. Ta pierwsza odnosi się do sytuacji, kiedy podróżny jest przekonany, że wie, od jakiej firmy kupiłby usługę turystyczną, gdyby w danym momencie miał dokonać rezerwacji. Ale deklaracje te nie zawsze realizuje w praktyce – w momencie zakupu online często turysta decyduje się na ofertę konkurenta. Analitycy spostrzegli, że w wypadku linii lotniczych teoretycznie lojalnych jest 49 procent pytanych, a praktycznie 53 procent. Kiedy rezerwują noclegi wskaźniki te wynoszą odpowiednio 30 i 44 procent.

W badaniu udział wzięli często wyjeżdżający klienci ze Stanów Zjednoczonych. Średnio rezerwują oni rocznie siedem przelotów i dziewięć pobytów w hotelach. Wobec podróży mają duże oczekiwania, jedynie 21 procent z nich poświęciłoby komfort dla mniejszej ceny. 87 procent z nich ma status stałego podróżnego w liniach lotniczych lub hotelach i świetnie rozumie korzyści płynące z programów lojalnościowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Anglicy pomogą sfinansować CPK. Dają 100 mln funtów

Brytyjski rząd ma finansową zachętę dla tamtejszych firm chcących wziąć udział w budowie Centralnego ...

Osiem regionalnych kolei na jednym bilecie

Od dzisiaj w sprzedaży dostępny jest wspólny bilet ośmiu regionalnych przewoźników kolejowych. Imienny bilet ...

JT Touristik zawiesza działalność

iemieckie biuro podróży JT Touristik ogłosiło upadłość, bo nie mogło znaleźć ubezpieczyciela. Chce jednak ...

Focus wkracza do Warszawy

Sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej Immobile, otworzy hotel w Warszawie. Obiekt stanie ...

Lotnisko Chopina: W 2018 roku mieliśmy 12,7 procent wzrostu

Lotnisko Chopina obsłużyło w 2018 roku 17,76 mln pasażerów. To o 12,7 procent więcej ...

Szefostwo Air France do pracowników: Rozmawiajmy, nie strajkujcie

Kierownictwo Air France zaproponowało związkom zawodowym mechanizm korygowania zarobków, pozwalający wyrównać spadek siły nabywczej ...