Turysta nad prezent przekłada dobrą obsługę

Bloomberg

Turyści nie przywiązują wielkiej uwagi do programów motywacyjnych. Zamiast dostawać prezenty za lojalność, wolą być dobrze obsłużeni – wynika z analizy Google’a

Dział analiz danych marketingowych i badań Google’a, Think with Google, twierdzi, że w turystyce programy lojalnościowe są przy rezerwowaniu usług mniej ważne niż jakość obsługi. Poza dobrą jakością serwisu (60 procent odpowiedzi), znaczenie ma łatwość poruszania się po stronie internetowej sprzedającego usługi (55 procent) i oceny innych internautów (50 procent) o produkcie, którego się szuka. Zachęta w postaci systemu nagród jako jeden z czynników decydujących o wyborze danej usługi zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu (46 procent).

Z badania, które prowadzone było we współpracy z firmą konsultacyjną Greenberg wynika ponadto, że podróżni są bardziej lojalni w stosunku do linii lotniczych niż do hoteli. Może to być związane z tym, że zazwyczaj klient ma do wyboru mniej ofert od przewoźników latających z danego lotniska niż obiektów noclegowych w miejscu docelowym. Badacze rozróżniają też lojalność teoretyczną i praktyczną. Ta pierwsza odnosi się do sytuacji, kiedy podróżny jest przekonany, że wie, od jakiej firmy kupiłby usługę turystyczną, gdyby w danym momencie miał dokonać rezerwacji. Ale deklaracje te nie zawsze realizuje w praktyce – w momencie zakupu online często turysta decyduje się na ofertę konkurenta. Analitycy spostrzegli, że w wypadku linii lotniczych teoretycznie lojalnych jest 49 procent pytanych, a praktycznie 53 procent. Kiedy rezerwują noclegi wskaźniki te wynoszą odpowiednio 30 i 44 procent.

W badaniu udział wzięli często wyjeżdżający klienci ze Stanów Zjednoczonych. Średnio rezerwują oni rocznie siedem przelotów i dziewięć pobytów w hotelach. Wobec podróży mają duże oczekiwania, jedynie 21 procent z nich poświęciłoby komfort dla mniejszej ceny. 87 procent z nich ma status stałego podróżnego w liniach lotniczych lub hotelach i świetnie rozumie korzyści płynące z programów lojalnościowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemiecki rząd zaakceptował turystyczne vouchery

Tak zwany „koronagabinet” niemieckiego rządu przyjął pomysł wydawania klientom voucherów zamiast gotówki za odwołane ...

Polska Izba Turystyki zaprasza na TT Warsaw

Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w jubileuszowej 25. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw ...

Grecja czeka na Brytyjczyków i Niemców

Według szacunków ministerstwa turystyki w tym roku Grecję odwiedzi 30 milionów gości. Zwiększy się ...

Traveldata: Wakacje na Cyprze droższe o 700 złotych

Ceny wycieczek w biurach podróży rosną. W ciągu tygodnia średnio zdrożały o 12 złotych, ...

Brytyjski Jet2.com sprzedaje już przyszłe lato

Linie lotnicze Jet2.com i należący do nich touroperator Jet2holidays ogłosiły już program na lato ...

Przyszli piloci z 15-milionowym wsparciem

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (PWSZ) w Chełmie pozyskała prawie 15 milionów złotych z Europejskiego ...