TUI tracił w sierpniu markę

Filip Frydrykiewicz

28 procent straciła na wartości marka TUI w sierpniu. Klienci częściej mówili o niej: zawodna, niepewna, straszna – donosi niemiecki magazyn „Horizont”

„Horizont” monitoruje wartość marek największych niemieckich firm i co miesiąc publikuje wyniki analiz w raportach pod tytułem The Brand Ticker i Spirit for Brands. Ostatnie badanie pokazało, że mimo dobrego sezonu letniego, TUI spadł w wycenach ekspertów o 28 procent. 1 września marka touroperatora warta była 2,4 miliarda euro. – Wpłynęły na to strajki w lotnictwie, konsekwencje Brexitu, presja na kurs akcji, ale przede wszystkim upalne lato w krajach, z których wyjeżdża zwykle najwięcej turystów – wyjaśnia dyrektor Spirit for Brands Walter Brecht.

Początek sierpnia był dla firmy udany, a klienci opisywali ją takimi słowami jak wartościowa, autentyczna czy popularna. Dzięki temu touroperator cieszył się wysoką pozycją na tle konkurencji. Zmiany w ocenie zaczęły się pojawiać w połowie miesiąca, kiedy to pozytywne przymiotniki ustąpiły miejsca takim określeniom jak zawodny, niepewny i straszny.

Jednocześnie spadł wskaźnik polecania tej firmy (Brand Promoter Score) z 83 do 60 procent. To najniższa wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zdaniem Brechta wielu klientów wróciło już z wakacji i zdążyli podzielić się już spostrzeżeniami na temat jakości wypoczynku, a Niemcy przypomnieli sobie o swoim ulubionym hobby, czyli o narzekaniu.

Ekspert wskazuje też, że touroperatorzy, choć nie mają wpływu na wszystkie usługi sprzedawane w pakietach, jak hotel czy przelot, to w oczach klienta są za nie odpowiedzialni.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Premier Grecji: Jesteśmy gotowi na przyjęcie turystów

– To wielka przyjemność być na Santorynie, żeby wysłać w świat wiadomość: Grecja jest ...

Z Mazur do Kolonii samolotem

Od czerwca do września przyszłego roku z lotniska w Szymanach będą latać do Kolonii ...

Gdańskie lotnisko piąte na świecie

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajął piąte miejsce w tegorocznym rankingu AirHelp ...

Bułgaria popularniejsza niż przed rokiem

3,64 miliona gości zagranicznych odwiedziło Bułgarię w pierwszej połowie tego roku. To o 8,9 ...

20 milionów pasażerów Wizz Aira w Katowicach

Od 2004 roku Wizz Air przewiózł z i do Katowic 20 milionów pasażerów. 20-milionowy ...

Włamanie do królewskiego skarbca w Dreźnie

Złodzieje wdarli się do drezdeńskiego zamku, gdzie od czasów Augusta Mocnego wystawiana jest słynna ...