TUI tracił w sierpniu markę

Filip Frydrykiewicz

28 procent straciła na wartości marka TUI w sierpniu. Klienci częściej mówili o niej: zawodna, niepewna, straszna – donosi niemiecki magazyn „Horizont”

„Horizont” monitoruje wartość marek największych niemieckich firm i co miesiąc publikuje wyniki analiz w raportach pod tytułem The Brand Ticker i Spirit for Brands. Ostatnie badanie pokazało, że mimo dobrego sezonu letniego, TUI spadł w wycenach ekspertów o 28 procent. 1 września marka touroperatora warta była 2,4 miliarda euro. – Wpłynęły na to strajki w lotnictwie, konsekwencje Brexitu, presja na kurs akcji, ale przede wszystkim upalne lato w krajach, z których wyjeżdża zwykle najwięcej turystów – wyjaśnia dyrektor Spirit for Brands Walter Brecht.

Początek sierpnia był dla firmy udany, a klienci opisywali ją takimi słowami jak wartościowa, autentyczna czy popularna. Dzięki temu touroperator cieszył się wysoką pozycją na tle konkurencji. Zmiany w ocenie zaczęły się pojawiać w połowie miesiąca, kiedy to pozytywne przymiotniki ustąpiły miejsca takim określeniom jak zawodny, niepewny i straszny.

Jednocześnie spadł wskaźnik polecania tej firmy (Brand Promoter Score) z 83 do 60 procent. To najniższa wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zdaniem Brechta wielu klientów wróciło już z wakacji i zdążyli podzielić się już spostrzeżeniami na temat jakości wypoczynku, a Niemcy przypomnieli sobie o swoim ulubionym hobby, czyli o narzekaniu.

Ekspert wskazuje też, że touroperatorzy, choć nie mają wpływu na wszystkie usługi sprzedawane w pakietach, jak hotel czy przelot, to w oczach klienta są za nie odpowiedzialni.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nekera, nowe biuro podróży Macieja Nykiela, gotowe do działania

Już jutro były prezes Neckermanna Maciej Nykiel ogłosi oficjalnie start swojego nowego biura podróży ...

Niemcy chętnie dopłacą za własny leżak nad basenem

Wybór konkretnego pokoju w hotelu, rezerwacja leżaka nad basenem czy ustalenie, co będzie na ...

Centrum handlowe Dubai Mall na topie

Dubai Tourism opublikował coroczny „Visitor Report”, który przedstawia wyniki turystyki przyjazdowej za ubiegły rok ...

Etna leje lawę, przyciąga turystów i zatrzymuje samoloty

Kolejny dzień trwa wzmożona aktywność wulkanu Etna na Sycylii, gdzie dochodzi do nowych erupcji ...

CBA zatrzymało biznesmena, który kupił hotel

CBA zatrzymało pięć osób, w tym m.in. syndyka warszawskiego hotelu i prezesa firmy, który ...

Bańka: Imponujący weekend za pół ceny

Prawie 110 tysięcy turystów skorzystało z usług oferowanych podczas październikowej akcji „Polska, zobacz więcej ...