TUI tracił w sierpniu markę

Filip Frydrykiewicz

28 procent straciła na wartości marka TUI w sierpniu. Klienci częściej mówili o niej: zawodna, niepewna, straszna – donosi niemiecki magazyn „Horizont”

„Horizont” monitoruje wartość marek największych niemieckich firm i co miesiąc publikuje wyniki analiz w raportach pod tytułem The Brand Ticker i Spirit for Brands. Ostatnie badanie pokazało, że mimo dobrego sezonu letniego, TUI spadł w wycenach ekspertów o 28 procent. 1 września marka touroperatora warta była 2,4 miliarda euro. – Wpłynęły na to strajki w lotnictwie, konsekwencje Brexitu, presja na kurs akcji, ale przede wszystkim upalne lato w krajach, z których wyjeżdża zwykle najwięcej turystów – wyjaśnia dyrektor Spirit for Brands Walter Brecht.

Początek sierpnia był dla firmy udany, a klienci opisywali ją takimi słowami jak wartościowa, autentyczna czy popularna. Dzięki temu touroperator cieszył się wysoką pozycją na tle konkurencji. Zmiany w ocenie zaczęły się pojawiać w połowie miesiąca, kiedy to pozytywne przymiotniki ustąpiły miejsca takim określeniom jak zawodny, niepewny i straszny.

Jednocześnie spadł wskaźnik polecania tej firmy (Brand Promoter Score) z 83 do 60 procent. To najniższa wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zdaniem Brechta wielu klientów wróciło już z wakacji i zdążyli podzielić się już spostrzeżeniami na temat jakości wypoczynku, a Niemcy przypomnieli sobie o swoim ulubionym hobby, czyli o narzekaniu.

Ekspert wskazuje też, że touroperatorzy, choć nie mają wpływu na wszystkie usługi sprzedawane w pakietach, jak hotel czy przelot, to w oczach klienta są za nie odpowiedzialni.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes PIT: Ustawa wielu wątpliwości

Niejasne sformułowania, nieprecyzyjne rozwiązania, słabe mechanizmy kontroli – podczas konferencji zorganizowanej przez Turystyke.rp.pl prezes ...

Awaryjne lądowanie Small Planet w Atenach

Samolot linii Small Planet lecący z Chanii na Krecie do Katowic wczoraj wieczorem awaryjnie ...

Irlandzcy turyści zdemolowali krakowską restaurację

Krakowscy policjanci zatrzymali sześciu Irlandczyków, którzy pobili kelnera i zdemolowali lokal gastronomiczny, bo uznali, ...

Grecos Holiday: Już wkrótce milionowy klient

Uruchomienie nowego systemu rezerwacyjnego, nowa struktura działu sprzedaży, więcej wakacyjnych zajęć dla dzieci i ...

Prima Holiday podkręca kolory

Zdecydowanie ostrzejsze, niemal fosforyzujące, barwy żółci i niebieskiego, a także inaczej ujęte symboliczne wyobrażenie ...

Ryanair połączy Kraków z Kalabrią

30 marca Ryanair uruchomi loty z krakowskiego lotniska do Lamezii na południu Włoch. To ...