TUI: Zysk rośnie co najmniej o 10 procent

Bloomberg

Czwarty rok z rzędu Grupa TUI osiągnie dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego, informuje prezes Fritz Joussen. Także sprzedaż na zimę 2018/2019 idzie zgodnie z oczekiwaniami touroperatora

Rok fiskalny 2017/2018 w Grupie TUI zakończy się 30 września. Na szczegółowe podsumowanie finansowe trzeba będzie poczekać jeszcze kilka tygodni, ale już teraz prezes Fritz Joussen potwierdził wcześniejsze zapowiedzi dotyczące wyniku. – Czwarty raz z rzędu osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego – mówi. I podkreśla, że dobre rezultaty zostały wypracowane w segmencie hoteli i rejsów wycieczkowych, dobra była także sprzedaż wycieczek, i to mimo upalnego lata w Europie. Joussen zapowiada, że zysk operacyjny na koniec tego roku wzrośnie co najmniej 10 procent w stosunku do poprzedniego.

Dobre wyniki firma zawdzięcza między innymi powrotowi zainteresowania wycieczkami do Turcji, Afryki Północnej i Grecji, a także otwarciu nowych hoteli w Azji Południowo-Wschodniej i na Karaibach.

Sprzedaż oferty do Hiszpanii ustabilizowała się, rok wcześniej popyt na wypoczynek w tym kraju był wyjątkowo duży. Liczba klientów, którzy kupili w TUI wyjazdy zorganizowane na lato wzrosła o 4 procent rok do roku, a obroty zwiększyły się o 5 procent. Przy czym w regionie centralnym, do którego należą Niemcy, Szwajcaria i  Polska, TUI miał o 7 procent więcej klientów i o 8 procent więcej obrotów.

Koncern sprzedał 98 procent zaplanowanego programu, identyczny wynik osiągnął region centralny. Udało się ponownie zwiększyć sprzedaż przez kanały własne i internet.

Dobre rezultaty przynosi też działalność usługowa w miejscach, do których TUI przywozi turystów. Niedawno koncern przejął włoski start-up Musement, platformę internetową do zamawiania wycieczek, usług przewodnickich i innych atrakcji w turystycznych miejscach, co ma mu pomóc w rozwijaniu podobnej działalności. Do końca 2019 roku Grupa TUI planuje otwarcie 60 hoteli, w tym w krajach, które dziś są już kierunkami całorocznymi. Mowa o Wyspach Zielonego Przylądka, Meksyku, Karaibach i Malediwach.

Program na sezon Zima 2018/2019 jest już wyprzedany w jednej trzeciej. Liczba klientów wzrosła o 2 procent. Dzięki powrotowi zainteresowania wypoczynkiem w Afryce Północnej i w Turcji Grupa może obniżyć liczbę miejsc na Wyspach Kanaryjskich.

Mogą Ci się również spodobać

Bułgaria ma nową minister turystyki

Dotychczasową szefową resortu turystyki Nikolinę Angelkową zastąpi na stanowisku wicepremier Bułgarii Mariana Nikolowa. Premier ...

Czarnogóra inwestuje w turystykę zimową

Środkowa Czarnogóra wzbogaciła się o nowy ośrodek narciarski – Kolašin 1600 Ski Centre. Jego ...

W Legolandzie cieszą się z rejsów LOT-u

Dzięki uruchomieniu rejsów na trasie Warszawa – Billund ten drugi co do wielkości duński ...

Komisja Europejska zaostrza kryteria ekologiczne dla hoteli i kempingów

Komisja Europejska opublikowała nowe kryteria unijnego oznakowania ekologicznego, tzw. EU Ecolabel, dla „usług zakwaterowania ...

W biurach podróży leży za dużo ofert

Nawet o 30 procent za dużo miejsc w samolotach może być w tym sezonie ...

Turcja liczy na polskich narciarzy

Rozpoczęcie sezonu narciarskiego w Alpach odsuwa się o kolejne tygodnie. To szansa dla Turcji ...