TUI: Zysk rośnie co najmniej o 10 procent

Bloomberg

Czwarty rok z rzędu Grupa TUI osiągnie dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego, informuje prezes Fritz Joussen. Także sprzedaż na zimę 2018/2019 idzie zgodnie z oczekiwaniami touroperatora

Rok fiskalny 2017/2018 w Grupie TUI zakończy się 30 września. Na szczegółowe podsumowanie finansowe trzeba będzie poczekać jeszcze kilka tygodni, ale już teraz prezes Fritz Joussen potwierdził wcześniejsze zapowiedzi dotyczące wyniku. – Czwarty raz z rzędu osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego – mówi. I podkreśla, że dobre rezultaty zostały wypracowane w segmencie hoteli i rejsów wycieczkowych, dobra była także sprzedaż wycieczek, i to mimo upalnego lata w Europie. Joussen zapowiada, że zysk operacyjny na koniec tego roku wzrośnie co najmniej 10 procent w stosunku do poprzedniego.

Dobre wyniki firma zawdzięcza między innymi powrotowi zainteresowania wycieczkami do Turcji, Afryki Północnej i Grecji, a także otwarciu nowych hoteli w Azji Południowo-Wschodniej i na Karaibach.

Sprzedaż oferty do Hiszpanii ustabilizowała się, rok wcześniej popyt na wypoczynek w tym kraju był wyjątkowo duży. Liczba klientów, którzy kupili w TUI wyjazdy zorganizowane na lato wzrosła o 4 procent rok do roku, a obroty zwiększyły się o 5 procent. Przy czym w regionie centralnym, do którego należą Niemcy, Szwajcaria i  Polska, TUI miał o 7 procent więcej klientów i o 8 procent więcej obrotów.

Koncern sprzedał 98 procent zaplanowanego programu, identyczny wynik osiągnął region centralny. Udało się ponownie zwiększyć sprzedaż przez kanały własne i internet.

Dobre rezultaty przynosi też działalność usługowa w miejscach, do których TUI przywozi turystów. Niedawno koncern przejął włoski start-up Musement, platformę internetową do zamawiania wycieczek, usług przewodnickich i innych atrakcji w turystycznych miejscach, co ma mu pomóc w rozwijaniu podobnej działalności. Do końca 2019 roku Grupa TUI planuje otwarcie 60 hoteli, w tym w krajach, które dziś są już kierunkami całorocznymi. Mowa o Wyspach Zielonego Przylądka, Meksyku, Karaibach i Malediwach.

Program na sezon Zima 2018/2019 jest już wyprzedany w jednej trzeciej. Liczba klientów wzrosła o 2 procent. Dzięki powrotowi zainteresowania wypoczynkiem w Afryce Północnej i w Turcji Grupa może obniżyć liczbę miejsc na Wyspach Kanaryjskich.

Mogą Ci się również spodobać

Dym w kabinie samolotu British Airways. Ewakuacja pasażerów

Pasażerowie samolotu British Airways zostali ewakuowani po tym, jak dym wypełnił kabinę, na krótko ...

Betlej: Taka majówka zdarza się raz na sześć lat

Szczególnie długa majówka i najlepsze od dziesięciu lat nastroje konsumentów – to przyczyny, dla ...

Włochy – czerwony alert z powodu upałów

W 18 włoskich miastach ogłoszono stan alarmowy – meteorolodzy zapowiadają rekordowe upały, w wielu ...

FunForLouis nieskuteczny?

Blogerzy, youtuberzy i wszyscy, którzy chcą uchodzić w sieci za opiniotwórczych, nie wpływają na ...

Betlej: A jednak sprzedaż (biurom podróży) rośnie!

Opublikowane przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny danych za ostatnie dwa kwartały pokazują, że sprzedaż jest ...

Włochy: Turystyka najlepiej łączy się z jedzeniem

Nowy rząd włoski planuje przenieść turystykę z resortu kultury do resortu rolnictwa. Cel – ...