Młodzi Brytyjczycy wierzą w agentów turystycznych

Materiały promocyjne

Milenialsi i pokolenie Z chętnie korzystają z usług agentów turystycznych, bo dzięki nim wyjeżdżają na „lepsze” wakacje.

Choć młodzi podróżni wyrośli na internecie, a na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych, przy wybieraniu wyjazdów wolą zdać się na ekspertów. Taki obraz rysuje się z badania przeprowadzonego wśród osób w wieku 18-34 lata na zlecenie organizacji zrzeszającej przedsiębiorców turystycznych, ABTA, w Wielkiej Brytanii. Raport pokazuje, że 34 procent młodych klientów zarezerwowało w ciągu ostatniego roku (dane do lipca 2019 roku) wyjazd, korzystając z pomocy doradcy turystycznego. To o 3 procent więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie jest to też grupa, która najchętniej zamawia wycieczki w tradycyjnym punkcie sprzedaży (22 procent, o 8 procent więcej) i jest przekonana, że dzięki agentowi ich wakacje będą lepsze.

CZYTAJ TEŻ: W Niemczech obroty agentów spadają

Z badania, w którym udział wzięło 2043 klientów, wynika ponadto, że jedna czwarta bogatych podróżnych jest skłonna kupić wyjazd w salonie, w wypadku rodzin odsetek ten wyniósł 17 procent. Najczęściej (28 procent) tradycyjnie rezerwują mieszkańcy północno-wschodniej Wielkiej Brytanii.

W odniesieniu do zakupów przez internet wielkich zmian na przestrzeni ostatnich dwóch lat nie widać, choć zaznacza się trend do korzystania z urządzeń mobilnych. Analiza ujawniła, że 16 procent spośród tych, którzy zamówili wakacje w sieci, skorzystało z dodatkowej pomocy za pośrednictwem mediów społecznościowych – przez czat lub rozmowę z doradcą. Pomocy szukają głównie ludzie w wieku 25-34 lata (około 33 procent) i ci z grupy między 18 a 24 lata (28 procent).

Choć podróżni chcą znaleźć w internecie rzetelne porady, analiza pokazuje, że media społecznościowe tracą w tym obszarze na znaczeniu. Spadek w tym zakresie wobec roku poprzedniego wynosi 3 procent, zarówno w odniesieniu do wykorzystania postów znajomych i rodziny jak i tych zamieszczanych przez marki i influencerów.

Mogą Ci się również spodobać

TUI testuje rezydenta na żądanie

TUI on demand (TUI na żądanie) to nowa usługa, która pozwoli klientom touroperatora umawiać ...

Polska w obiektywie litewskich turystów

Zdjęcie plaży na Helu o zachodzie słońca zwyciężyło w konkursie Instytutu Polskiego w Wilnie ...

Anglicy pomogą sfinansować CPK. Dają 100 mln funtów

Brytyjski rząd ma finansową zachętę dla tamtejszych firm chcących wziąć udział w budowie Centralnego ...

Druga rada doradzi ministrowi sportu i turystyki

Doradzaniem ministrowi w sprawie nowej ustawy o usługach hotelarskich, pilotach i przewodnikach, a także ...

Ryanair Rooms z lepszymi filtrami wyszukiwania

Irlandzka linia lotnicza wprowadziła nowe udogodnienia na swojej stronie Ryanair Rooms, oferującej pasażerom zakwaterowanie ...

Niemcy: Ustawa nie ochroni turystów

Niemieckie urzędy ochrony konsumentów nie akceptują projektu ustawy wdrażającej dyrektywę unijną. Ich zdaniem wyjęcie ...