Młodzi Brytyjczycy wierzą w agentów turystycznych

Materiały promocyjne

Milenialsi i pokolenie Z chętnie korzystają z usług agentów turystycznych, bo dzięki nim wyjeżdżają na „lepsze” wakacje.

Choć młodzi podróżni wyrośli na internecie, a na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych, przy wybieraniu wyjazdów wolą zdać się na ekspertów. Taki obraz rysuje się z badania przeprowadzonego wśród osób w wieku 18-34 lata na zlecenie organizacji zrzeszającej przedsiębiorców turystycznych, ABTA, w Wielkiej Brytanii. Raport pokazuje, że 34 procent młodych klientów zarezerwowało w ciągu ostatniego roku (dane do lipca 2019 roku) wyjazd, korzystając z pomocy doradcy turystycznego. To o 3 procent więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie jest to też grupa, która najchętniej zamawia wycieczki w tradycyjnym punkcie sprzedaży (22 procent, o 8 procent więcej) i jest przekonana, że dzięki agentowi ich wakacje będą lepsze.

CZYTAJ TEŻ: W Niemczech obroty agentów spadają

Z badania, w którym udział wzięło 2043 klientów, wynika ponadto, że jedna czwarta bogatych podróżnych jest skłonna kupić wyjazd w salonie, w wypadku rodzin odsetek ten wyniósł 17 procent. Najczęściej (28 procent) tradycyjnie rezerwują mieszkańcy północno-wschodniej Wielkiej Brytanii.

W odniesieniu do zakupów przez internet wielkich zmian na przestrzeni ostatnich dwóch lat nie widać, choć zaznacza się trend do korzystania z urządzeń mobilnych. Analiza ujawniła, że 16 procent spośród tych, którzy zamówili wakacje w sieci, skorzystało z dodatkowej pomocy za pośrednictwem mediów społecznościowych – przez czat lub rozmowę z doradcą. Pomocy szukają głównie ludzie w wieku 25-34 lata (około 33 procent) i ci z grupy między 18 a 24 lata (28 procent).

Choć podróżni chcą znaleźć w internecie rzetelne porady, analiza pokazuje, że media społecznościowe tracą w tym obszarze na znaczeniu. Spadek w tym zakresie wobec roku poprzedniego wynosi 3 procent, zarówno w odniesieniu do wykorzystania postów znajomych i rodziny jak i tych zamieszczanych przez marki i influencerów.

Mogą Ci się również spodobać

Od listopada pięć nowych tras Wizz Aira z Polski

W zimowej siatce Wizz Aira pojawi się pięć nowych połączeń z Polski – z ...

Polonus uruchamia całoroczną linię na Mazury

Pierwszy autobus Polonusa z Warszawy do Giżycka przez Łomżę, Ruciane-Nida i Mikołajki wyruszy w ...

TUI: Rosnące ceny w Hiszpanii pomogły Turcji

W Grupie TUI Turcja mocno zyskuje na popularności. Liczba rezerwacji na wakacje 2018 roku ...

Do dalekich krajów częściej z rodziną

Wśród brytyjskich rodzin rośnie popularność wyjazdów do dalekich krajów – wynika z „Wakacyjnego raportu” ...

Grecos: Stawiamy wyłącznie na Grecję i Cypr

W minionym sezonie udało nam się zrealizować plan kilkunastoprocentowego wzrostu. Dzięki temu obsłużyliśmy naszego ...

Upadki linii lotniczych szkodzą turystyce

Miniony sezon dał się we znaki agentom i touroperatorom i wpłynął negatywnie na postrzeganie ...