Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen
Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen
Fot. Bloomberg

Zdaniem prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena touroperator, który nie wyróżnia się na rynku, skazany jest na konkurowanie z usługodawcami internetowymi. W tym między innymi upatruje przyczyn upadku Thomasa Cooka.

Prezes Grupy TUI jest przekonany, że przyczyną upadku Thomasa Cooka była nieumiejętność wyróżnienia się na rynku. – Firma, której nie wyróżnia oferta, musi konkurować z internetem – mówi w rozmowie z „Financial Times”, na którą powołuje się brytyjski portal branżowy TTG Media. – Klienci nie mają nic przeciwko imprezom zorganizowanym, tylko przeciwko byciu traktowanym jak każdy inny – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: TUI przejmuje klientów i hotele Thomasa Cooka

Joussen podkreśla, że mimo rosnącego znaczenia internetowych agencji turystycznych TUI zdołał stworzyć produkt sprzedawany także drogą cyfrową, odpowiadający potrzebom nowoczesnych podróżnych. Chodzi o bardziej elastyczne oferty z możliwością dokupienia usług dodatkowych. Zdaniem Joussena właśnie indywidualizacja będzie w przyszłości kształtować biznes turystyczny.

TUI już teraz widzi, że 30 procent jego klientów jest gotowych wydać dodatkowe pieniądze, by zamieszkać w konkretnym pokoju, na przykład blisko restauracji. Inne pomysły to zakwaterowanie gwarantujące słońce rano lub po południu czy umożliwienie rezerwowania wybranych numerów pokojów.

ZOBACZ TAKŻE: TUI inwestuje w portal

Odnosząc się do bankructwa Thomasa Cooka, prezes mówi, że dla pozostałych graczy to okazja, bo na rynku zwyczajnie ubyło jednego konkurenta. Pomysłem TUI na dalszy rozwój jest inwestowanie w aktywności i wycieczki fakultatywne w odwiedzanych miejscach. Ten produkt firma udostępni poprzez platformę rezerwacyjną Musement.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DER Touristik stawia na wybrane hotele

Najpierw Tui i Thomas Cook, a teraz DER Touristik zachęca agentów do sprzedaży wybranych ...

Rosną ceny noclegów w największych miastach

Średnio o 5 procent wzrosły w 2017 roku ceny zakwaterowania w hotelach w dużych ...

Festiwal cygar przyciąga miłośników tytoniu na Kubę

Własnoręczne zawijanie tytoniowych liści, zwiedzanie plantacji i wspólne palenie najlepszych cygar zakupionych w promocyjnych ...

Z Warszawy do Budapesztu w cztery godziny

Jest szansa na szybkie połączenie kolejowe Warszawy z Budapesztem. Rozmowy na ten temat prowadził ...

Turcja szuka sobie nowego logo

Ministerstwo Turystyki Turcji ogłosiło przetarg na stworzenie nowego logo i hasła promocyjnego. Poza tym, ...

Grecos Holiday chce poprawić własny rekord

Ponad pół miliarda złotych przychodów i 188 tysięcy klientów – biuro podróży Grecos Holiday ...