Sun & Fun – stara marka, nowy właściciel

Filip Frydrykiewicz

Mazowiecki urząd marszałkowski zarejestrował dzisiaj nowego organizatora turystyki. Spółka nosi nazwę Blue Style, ale działać będzie pod znaną marką Sun & Fun

Za kilka dni, 31 stycznia, kończy działalność biuro podróży Sun & Fun prowadzone przez spółkę o tej samej nazwie. Tego dnia skończy się działanie gwarancji tego touroperatora. Nie odnawiał on już zabezpieczenia, gdyż wiedział, że wycofuje się z rynku. Spółka odsprzedała prawa do znaku handlowego „Sun & Fun” nowemu podmiotowi. Teraz będzie się nim posługiwała spółka Blue Style, zarejestrowana przez czeskiego biznesmena tunezyjskiego pochodzenia Imeda Jeddaia.

Według KRS jedynym udziałowcem Blue Style jest Jeddai, właściciel biura podróży o tej samej nazwie w Czechach (czytaj więcej: „Sun & Fun zapowiada powrót do gry”). Kapitał zakładowy spółki wynosi 1,95 miliona złotych. Zarejestrowała ona działalność organizatora turystyki w mazowieckim urzędzie marszałkowskim (spółka ma siedzibę tam gdzie i spółka Sun & Fun, czyli na ulicy Pruszkowskiej w Warszawie), przedstawiając gwarancję ubezpieczeniową na 6,5 mln złotych uzyskaną na rok – do 22 stycznia 2018 roku – w polskim oddziale niemieckiego specjalisty od ubezpieczeń podróżnych Europäische Reiseversicherung, w skrócie ERV. Gwarancja poprzedniego Sun & Funa, ważna jeszcze do końca stycznia opiewała na 19,2 mln złotych.

Na czele nowego Sun & Funa stanął w randze dyrektora generalnego założyciel i poprzedni prezes tego biura, Semir Hamouda. Nowa spółka zatrudniła też większość pracowników poprzedniej firmy. Szczegółów finansowych transakcji przejęcia marki przez czeskiego inwestora strony nie podają.

Jak mówił Turystyce.rp.pl w grudniu Hamouda, odnowione biuro podróży zamierza wzmocnić działalność na innych, niż uznawane za ryzykowne, rynkach, na których S&F wyrósł w pierwszej dekadzie lat 2000, uzyskując znaczną pozycję w krajowej turystce wyjazdowej. Postawi w przyszłości na Grecję, Bułgarię, Albanię, Hiszpanię i dalekie kierunki, licząc jednak ciągle na możliwość powrót Tunezji, Egiptu i Turcji. W tym roku firma planuje pozyskać 25 tysięcy klientów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Premierze, nie chcemy protestować, chcemy rozmawiać

Rzeczowej informacji o sytuacji epidemicznej, kredytów tylko dla branży turystycznej, wydłużenia zwolnienia z ZUS ...

Co po Adrii? Słoweński rząd zastanawia się nad nową linią

Po tym jak narodowy przewoźnik Słowenii, Adria Airways, zgłosiła swoje bankructwo w sądzie, rząd ...

Łódzkie lotnisko wraca do życia

Tego lata z Łodzi będzie można polecieć Ryanairem do Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz ...

Rekordowy rok krajowych lotnisk

Polskie lotniska notują dwukrotnie wyższą dynamikę wzrostu niż europejska średnia. Według Urzędu Lotnictwa Cywilnego ...

Rosyjskie biura podróży chcą punktualnych samolotów

Zakaz lotów za granicę to jedna z konsekwencji, jakie mogłyby czekać rosyjskie czarterowe linie ...

Druga rada doradzi ministrowi sportu i turystyki

Doradzaniem ministrowi w sprawie nowej ustawy o usługach hotelarskich, pilotach i przewodnikach, a także ...