Sun & Fun – stara marka, nowy właściciel

Filip Frydrykiewicz

Mazowiecki urząd marszałkowski zarejestrował dzisiaj nowego organizatora turystyki. Spółka nosi nazwę Blue Style, ale działać będzie pod znaną marką Sun & Fun

Za kilka dni, 31 stycznia, kończy działalność biuro podróży Sun & Fun prowadzone przez spółkę o tej samej nazwie. Tego dnia skończy się działanie gwarancji tego touroperatora. Nie odnawiał on już zabezpieczenia, gdyż wiedział, że wycofuje się z rynku. Spółka odsprzedała prawa do znaku handlowego „Sun & Fun” nowemu podmiotowi. Teraz będzie się nim posługiwała spółka Blue Style, zarejestrowana przez czeskiego biznesmena tunezyjskiego pochodzenia Imeda Jeddaia.

Według KRS jedynym udziałowcem Blue Style jest Jeddai, właściciel biura podróży o tej samej nazwie w Czechach (czytaj więcej: „Sun & Fun zapowiada powrót do gry”). Kapitał zakładowy spółki wynosi 1,95 miliona złotych. Zarejestrowała ona działalność organizatora turystyki w mazowieckim urzędzie marszałkowskim (spółka ma siedzibę tam gdzie i spółka Sun & Fun, czyli na ulicy Pruszkowskiej w Warszawie), przedstawiając gwarancję ubezpieczeniową na 6,5 mln złotych uzyskaną na rok – do 22 stycznia 2018 roku – w polskim oddziale niemieckiego specjalisty od ubezpieczeń podróżnych Europäische Reiseversicherung, w skrócie ERV. Gwarancja poprzedniego Sun & Funa, ważna jeszcze do końca stycznia opiewała na 19,2 mln złotych.

Na czele nowego Sun & Funa stanął w randze dyrektora generalnego założyciel i poprzedni prezes tego biura, Semir Hamouda. Nowa spółka zatrudniła też większość pracowników poprzedniej firmy. Szczegółów finansowych transakcji przejęcia marki przez czeskiego inwestora strony nie podają.

Jak mówił Turystyce.rp.pl w grudniu Hamouda, odnowione biuro podróży zamierza wzmocnić działalność na innych, niż uznawane za ryzykowne, rynkach, na których S&F wyrósł w pierwszej dekadzie lat 2000, uzyskując znaczną pozycję w krajowej turystce wyjazdowej. Postawi w przyszłości na Grecję, Bułgarię, Albanię, Hiszpanię i dalekie kierunki, licząc jednak ciągle na możliwość powrót Tunezji, Egiptu i Turcji. W tym roku firma planuje pozyskać 25 tysięcy klientów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wszyscy chcą lecieć do Meksyku

Tylko w tym roku liczba miejsc w samolotach do Meksyku zwiększy się o milion. ...

Egipt: zamach w Gizie na turystów

Trzy osoby zginęły, a 11 zostało rannych w zamachu na turystów niedaleko Kairu. W ...

Hotelarze przeholowali z podwyżkami

Hotelarze z zachodniej części regionu Morza Śródziemnego wracają do brytyjskich touroperatorów z ofertami specjalnymi ...

Net Holiday ogłasza upadłość

Nieprawidłowości zostawione przez poprzedni zarząd i konkurencja na rynku spowodowały, że nowy właściciel i ...

Orbis hojny dla akcjonariuszy

Po 1,6 złotego na akcję – taką dywidendę wypłaci akcjonariuszom Orbis. W sumie przeznaczył ...

LOT podlicza pierwsze koszty strajku

3,5 miliona złotych wydaliśmy już na wynajęcie samolotów z załogami, które zastąpiły strajkujących – ...