Facebook Rekomendacje (Recommendations) to nowa funkcja, którą portal społecznościowy wprowadził na amerykańskim rynku pod koniec zeszłego roku. Dzięki niej osoby, które wybierają się w podróż i proszą swoich znajomych o polecenie ciekawych atrakcji i miejsc, gromadzą sugestie na interaktywnej mapie.

Teraz usługi części polecanych firm można rezerwować bezpośrednio przez Facebooka, dzięki funkcji „call to action buttons” – informuje Travelnews.ch. Korzystając z nowej funkcji, użytkownik portalu zamówi więc stolik w restauracji, kupi bilet na jakieś wydarzenie lub zapyta o cenę danej usługi. Żeby pozyskać klientów, firmy te muszą jednak mieć fanpejdż na Facebooku i korzystać z jego rozwiązań dla firm – Slice (zamawianie jedzenia) czy Fandango (sprzedaż biletów).

Na razie projekt znajduje się w fazie rozwojowej, ale Facebook zapowiada, że chce go rozbudować i rozszerzyć także na inne kraje. Jeśli tak się stanie Facebook Recommendations może stać się poważną konkurencją dla największych hotelowych pośredników, Expedii czy Booking.com.

Turystyka to dla Facebooka ważna branża. 42 procent historii prezentowanych w serwisie dotyczy podróży. Połowa użytkowników portalu przyznaje, że na decyzje o wyjeździe wpływ mają relacje z wycieczek zamieszczane przez znajomych. Z portalu korzysta prawie miliard ludzi, więc kryje on w sobie olbrzymi potencjał do pozyskiwania przez nowych klientów.