Touroperator wyśle turystę do biura agenta

Bloomberg

Thomas Cook i TUI rozwijają w Niemczech pomysł wielokanałowej obsługi klienta. W projekty łączące sprzedaż przez internet i biura stacjonarnie włączani są kolejni agenci turystyczni

Jak informuje Touristik Aktuell, oba koncerny chcą zdobyć tych klientów, którzy przeglądają oferty na stronie touroperatora, ale nie decydują się na ich kupno. Teraz przekonywaniem niezdecydowanych mają zająć się profesjonalni sprzedawcy wakacji.

W przypadku Thomasa Cooka klienci mogą wysłać do wybranego agenta zapytanie ze strony thomascook.de i Neckermann-reisen.de. Lista biur prezentowana jest na witrynach internetowych touroperatorów. Dostęp do każdego zapytania będzie miał tylko jeden agent. Jeśli uda mu się namówić internautę na wakacje, dostanie pełną prowizję za sprzedaż.

W TUI projekt realizowany jest w ramach strategii „Kontakt plus”. Na internetowe zapytania klientów odpowiada ponad tysiąc pracowników salonów sprzedaży touroperatora. Turysta może skorzystać z różnych kanałów komunikacji – telefonu, mejla i czatu. Touroperator podaje, że tego ostatniego używa miesięcznie 10 tysięcy ludzi. 10 procent z nich decyduje się na zakup wycieczki. Agenci proponują klientom oferty, opierając się na analizie ich aktywności na stronie touroperatora.

TUI prowadzi też pilotaż innego rozwiązania – internauci mogą przy przeglądaniu ofert zostawić informację, czego szukają. 60 biur własnych, franczyzowych i należących do sieci TUI Travel Star testuje obecnie, czy takich klientów można przekonać do wizyty w stacjonarnym biurze podróży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Debata: Podatnik nie zmarnował pieniędzy na Polską Organizację Turystyczną

Cetnarski: POT jest potrzebny biurom podróży. Lachowska: POT jest potrzebny całej branży turystycznej. Kachniewska: ...

Rosja zakazuje wyjazdów do Włoch, biura podróży zdenerwowane

Kreml wprowadził bezterminowy zakaz organizowania wyjazdów do Włoch, Iranu i Korei Południowej. Wcześniej zakaz ...

Niemiecka branża z optymizmem o 2018 roku

2018 rok ma być dla branży turystycznej dobry, choć pełen wyzwań, a być może ...

Unia rozda 18-latkom bilety kolejowe

30 tysięcy młodych Europejczyków dostanie od Unii Europejskiej bilety kolejowe na podróż po Starym ...

BWH – trzy firmy hotelowe pod jednym szyldem

Pod wspólną nazwą BWH Hotel Group działać będą Best Western, WorldHotels i SureStay. BWH ...

„Widoki jak z „Pana Tadeusza”, ścieżki jak z „Hobbita”

Ośmiu blogerów będzie walczyć o zwycięstwo w „Turystycznych mistrzostwach blogerów” – ogłosiła Polska Organizacja ...