Jak pisze Skyscanner w komunikacie, w tym roku widać pewną tendencję – wyjazdy do Wielkiej Brytanii są mniejsze aż o 18 procent. Z kolei spektakularnie, bo o 142 procent, wzrosło zainteresowanie lotami na Ukrainę. Również Włochy rosną o 20 procent.

Najpopularniejsze kierunki to: Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Portugalia, Francja, Holandia, Grecja, Polska i Ukraina.

Wśród krajów, które użytkownicy wyszukiwarki odwiedzą chętniej, choć rzadziej w porównaniu z 2016 rokiem, oprócz Wielkiej Brytanii znalazły się także Francja i Holandia z identycznym spadkiem. Mniejszą popularnością cieszą się również loty krajowe, które odnotowały 17 procentowy spadek, a które w ubiegłym roku dla odmiany miały ogromny wzrost.

W ubiegłym roku – odnotowuje komunikat – wśród popularnych kierunków wielkanocnych były Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania, ale klienci Skyscannera często wybierali również kierunki egzotyczne, jak Indonezja, Tajlandia i Filipiny, a nawet Kuba i Meksyk.