Destimo to system do zarządzania współpracą między hotelarzami, lokalną agencją przyjazdową i touroperatorem. Podłączony pod system rezerwacyjny TUI ułatwia pracę także sprzedawcom.

Znajdują się w nim dodatkowe informacje o obiekcie: kontrakty, szczegółowe opisy hoteli i zdjęcia, a także wielkość kontyngentów, którymi hotelarze mogą samodzielnie zarządzać. Dzięki Destimo zarządzający obiektami mogą natomiast, bez zbędnych formalności, powiększać dostępność łóżek.

– Wcześniej potrzeba było kilku dni, żeby informacje z wakacyjnego kierunku dotarły do agenta – mówi Stefan Baumert, kierownik działu produktu i handlu TUI, cytowany przez portal Gloobi.de. Jak opisuje, wszystkie dane pojawiają się w systemie w momencie wprowadzenia ich przez hotel.

Serwis umożliwia też agentom bezpośrednie zapytania o dostępność miejsc poza zakontraktowanymi kontyngentami. Ponieważ hotelarz może natychmiast odpowiedzieć, cały proces odbywa się o wiele szybciej niż przy tradycyjnym modelu zarządzania produktem. Poprzez Destimo hotelarz może też negocjować z agentem warunki pobytu – typ zakwaterowania, termin lub przeniesienie do siostrzanego obiektu.

TUI chce wdrożyć Destimo we wszystkich krajach, w których jest obecny, ale proces wymaga ujednolicenia systemu, co może potrwać nawet trzy lata.