Niektórzy niemieccy touroperatorzy, w tym DER Touristik, sprzedają nie tylko typowe imprezy pakietowane, ale również imprezy składające się z pojedynczych usług turystycznych, które agenci samodzielnie dobierają, czerpiąc z oferty koncernu. Kiedy zaczną obowiązywać przepisy implementujące nową unijną dyrektywę turystyczną, tego rodzaju wyjazdy, choć de facto firmowane przez organizatora, będą miały status powiązanych usług turystycznych. Ich sprzedaż i przyjmowanie wpłaty będą pociągały za sobą konieczność ubezpieczenia biura agencyjnego od niewypłacalności.

DER Touristik, który zarządza markami Dertour, Meier’s Weltreisen i ADAC Reisen, do tej pory nie przyjmował od klientów wpłat bezpośrednich. Turyści regulowali należności u agenta. W przyszłości ma się to zmienić, a klienci będą mogli zapłacić za wyjazd także u touroperatora – informuje portal Travel Talk. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy usługa wejdzie w życie. Firma obiecuje, że w stosownym czasie poinformuje o tym swoich agentów.

W ostatnim okresie coraz więcej niemieckich organizatorów przyjmuje wpłaty bezpośrednie od klientów. Wcześniej agenci nie chcieli się na to godzić, bo pieniądze pomagały im utrzymać płynność finansową. Nie musieli też przekazywać touroperatorom pełnych danych osobowych gości.