Thomas Cook podsumował trzeci kwartał roku obrotowego 2016/2017 (od 1 kwietnia do 30 czerwca). W tym okresie przychody grupy wzrosły rok do roku o 14 procent, do 2,27 mld funtów, zysk brutto sięgnął zaś 468 milionów funtów. Zysk operacyjny linii Condor wyniósł 19 milionów funtów. W trzecim kwartale roku sprzedaż oferty letniej była większa o 11 procent (rok do roku), ceny wzrosły zaś o 1 procent. Dużą popularnością cieszyły się zwłaszcza: Grecja (wzrost o 22 procent), Bułgaria (19 procent), Cypr (14 procent) i dalekie kraje. Do łask wraca też Turcja. Pierwsze podsumowanie sprzedaży oferty zimowej pokazało, że nabywców znalazło już 30 procent programu.

Zdaniem prezesa Grupy Thomasa Cooka Petera Fankhausera na koniec tego roku Condor osiągnie zysk wyższy niż rok temu. Wyniki finansowe tego przewoźnika są teraz o 10 milionów funtów lepsze niż w tym samym czasie 2016 roku. – Na te wakacje wyślemy co najmniej 1,5 miliona więcej klientów niż trzy lata temu, co pokazuje wzrost popytu na nasze imprezy zorganizowane i program lotniczy. Kontynuujemy poszerzanie naszej oferty, rozpoczęliśmy projekt „Wybierz swój pokój”, który dostępny będzie w 2018 w 300 najważniejszych hotelach – opisuje Fankhauser.

Opisuje, że klienci wracają do Turcji, bo ma ona dobry stosunek ceny do jakości. Fankhauser przypomina też, że grupa otworzyła na ten sezon 11 nowych obiektów, w tym kolejny Casa Cook na Kos. Zanotowano również o 7 punktów procentowych lepszy wynik w ocenach satysfakcji klientów.

Zdaniem Fankhausera największym wyzwaniem pozostaje utrzymanie marży w Hiszpanii, gdzie – z powodu dużego popytu – zaostrzyła się konkurencja. Sytuację w dużej mierze ratują jednak własne hotele i obiekty noclegowe.