Prezes TUI do Hiszpanów: Jesteście za drodzy

AFP

Choć Hiszpania utrzymuje duże zainteresowanie niemieckich turystów, przez wysokie ceny może stracić pozycję na rzecz tańszych kierunków, jak Turcja, Egipt i Tunezja – uważa szef TUI

Hiszpania jest jednym z najczęściej wybieranych kierunków TUI Group – potwierdził prezes touroperatora Friedrich Joussen w czasie podsumowania wyników koncernu w trzecim kwartale roku rozliczeniowego. Zdaniem Joussena turystyczny sukces tego kraju wynika m.in. z trudnej sytuacji w popularnych wcześniej krajach w Afryce Północnej i Turcji. Podróżnych nie odstraszają nawet protesty mieszkańców przeciwko nadmiernej liczbie gości.

– Większość Hiszpanów jest zadowolona z turystów, ponieważ dają im pracę i wspierają rozwój gospodarczy – mówi Joussen, cytowany przez portal Preferente. Jak podaje, choć jest zupełnie normalne, że przy dużym popycie hotelarze podnoszą ceny, to jeśli wywindują je zbyt wysoko, w końcu mogą zniechęcić turystów. Tańszej konkurencji jest bowiem dużo. Prezes TUI relacjonuje, że znacznym powodzeniem wśród klientów koncernu cieszą się Grecja, Wyspy Zielonego Przylądka, Włochy, Cypr i Karaiby. W ostatnim czasie ponownie wzrosło też zainteresowanie Turcją.

TUI Group najwięcej klientów do Hiszpanii wysyła z Niemiec i państw regionu północnego, do którego należy też Zjednoczone Królestwo. Zdaniem Joussena utrzymanie dotychczasowych cen w 2018 roku może okazać się problematyczne, szczególnie w Wielkiej Brytanii, bo funt traci na wartości.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

City break – co to takiego? [4 najciekawsze kierunki]

Wykorzystałeś już cały urlop, a nadal marzą ci się przynajmniej krótkie wakacje? A może ...

Czy Jezus pozował do Piety Michała Anioła?

To jedno z pytań, jakie usłyszeli w Rzymie i Watykanie przewodnicy, wśród których są ...

PKP Intercity nagrodzi blogerów

„Polska z okien pociągu PKP Intercity” to dodatkowa konkurencja, w której zmierzą się uczestnicy ...

„Odkryj świat na nowo” – lato 2021 z Itaką już w sprzedaży

„Zostań z nami i odkryj świat na nowo” – pod tym hasłem biuro podróży ...

Thomas Cook: Cel – 250 hoteli własnych marek

Do końca roku Grupa Thomas Cook będzie miała 200 hoteli własnych marek. W ciągu ...

Świętokrzyskie inwestuje w przyrodę i zabytki

Na ponad 42 miliony złotych opiewają kosztorysy czterech inwestycji służących turystyce w województwie świętokrzyskim. ...