1 lipca 2018 roku wejdą w życie przepisy wprowadzające dyrektywę unijną o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Zgodnie z nimi agenci będą zobowiązani do uzyskania podpisu klientów pod formularzami, które informują ich o rodzaju kupowanego wyjazdu (w zależności, czy jest to pakiet od touroperatora, powiązana usługa turystyczna lub pojedyncza usługa) i o tym, kto i w jakim zakresie odpowiada za jego realizację. Podpisy trzeba uzyskać, nawet, jeśli turysta obsługiwany jest przez telefon.

Niemiecka firma technologiczna Bewotec przygotowała już rozwiązanie dla My Jack, jednego z systemów do obsługi klientów – informuje portal Travel One. Dzięki programowi turyści będą mogli podpisać formularze na swoim smartfonie. Po założeniu rezerwacji agenci wyślą im dokumenty w formacie PDF. Po ich otwarciu których na ekranie pojawi się miejsce na złożenie podpisu. Turyści będą  mogli podpisać się placem lub rysikiem i odsyłać dokumenty agentom on-line.

– Z prawnego punktu widzenia takie podpisy są ważne. Będą one automatycznie zapisane w My Jack – mówi Bernhard Koller, prezes Bewotec. Funkcja będzie dostępna od października.