Z ankiety przeprowadzonej przez magazyn branżowy „Touristik Aktuell” wśród niemieckich sieci i stowarzyszeń agencyjnych wynika, że ten rok powinien być dobry dla tamtejszej branży turystycznej. Sprzedaż w dwóch pierwszych miesiącach roku obrotowego 2016/2017 była o ponad 5 procent wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej. Wyniki stycznia pokażą, na ile trend ten zdoła się utrzymać. Nastroje konsumenckie są pozytywne, co widać też w statystykach rezerwacyjnych. Choć klienci rezygnują z wyjazdów do Turcji, to masowo kupują pobyty w Hiszpanii i Portugalii. Dobrą passą cieszy się również Grecja. Wielu agentów mówi o wzroście zainteresowania podróżami do dalekich krajów.

Na razie kwestią otwartą pozostaje, na ile niemieccy turyści będą gotowi wyjechać tego lata na urlop do Tunezji, Egiptu czy Turcji. Wszystkie trzy kraje to klasyczne kierunki lotnicze, które były od zawsze rezerwowane głównie w biurach agencyjnych. O ile pierwsze analizy sprzedaży dają nadzieję na odrodzenie się jeszcze w tym roku Egiptu  jako kierunku turystycznego, to nie wiadomo, jak potoczą się losy Turcji. Ostatnie zamachy nie ułatwiają powrotu tego kraju do łask turystów.