Jak wyjaśnia prezes OSAT Marcin Wujec, klienci agentów turystycznych mogą być zdezorientowani, jeśli chodzi o nowe zasady rozliczeń między biurem podróży a klientem, jakie wprowadziła ustawa zwana tarczą antykryzysową. – W mediach, szczególnie w mediach społecznościowych, panuje chaos informacyjny. Niektóre relacje pisane są w tonie sensacji. Dlatego chcemy wylać trochę oliwy na to wzburzone morze. Uspokoić klientów i pokazać im, jakie zalety niosą nowe rozwiązania – mówi Wujec.
CZYTAJ TEŻ: OSAT: Wzmacniamy pozycję agentów
OSAT przygotował krótkie omówienie tego co się zmieniło. Artykuł „Covid odwołał Ci wyjazd? Sprawdź co zrobić” zawiesił na stronie Wakacyjnego Eksperta, czyli akcji, jaką od kilku miesięcy prowadzi promując usługi profesjonalnych doradców, swoich członków.
Jak czytamy, klient biura podróży, który wcześniej zapłacił za swoje wakacje ma teraz, w związku z ograniczeniami, jakie wynikają z epidemii koronawirusa, trzy możliwości – zmienić termin wyjazdu, wziąć od swojego agenta voucher na każdy inny wyjazd w terminie 365 dni od daty pierwotnej imprezy lub zaczekać na gotówkę.
Zmiana zamiast rezygnacji „jest korzystna dla obu stron”, klient może wybrać inny wyjazd i termin z oferty danego organizatora, a biuro podróży utrzymuje rezerwację i pieniądze klienta.