Niemieccy agenci odzyskują dobry nastrój

Co prawda nastroje w niemieckiej sieci sprzedaży nadal są o wiele gorsze niż rok temu, ale, jak wynika z badania firmy konsultingowej Dr. Fried&Partner, jest już nieco lepiej niż w zeszłym miesiącu.

Publikacja: 24.07.2020 07:06

Niemieccy agenci odzyskują dobry nastrój

Foto: Fot. AFP

W lipcu w prawie wszystkich niemieckich landach rozpoczęły się wakacje letnie, a turyści zaczęli powoli wracać do biur podróży. Mimo lekkiego wzrostu sprzedaży nastroje agentów nadal są o wiele gorsze niż przed rokiem. Jednak z analizy, którą co miesiąc przeprowadza firma konsultingowa Dr. Fried&Partner, wynika, że sytuacja trochę się poprawia. Co prawda żadne z biur, które wzięło udział w ankiecie, nie określiło jej jako dobrej – to nie zmienia się od kwietnia – ale nieco spadł odsetek osób, które mówią, że jest źle. O ile w czerwcu w ten sposób odpowiedziało 98,3 procent pytanych agentów, o tyle w lipcu było to już 96,5 procent. 3,5 procent doradców (o 1,8 procent więcej niż przed miesiącem) ocenia sprzedaż jako zadowalającą.

ZOBACZ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

W porównaniu z zeszłym rokiem spadek sprzedaży nadal jest olbrzymi. Przyznaje to 95,7 procent uczestników ankiety, ale warto zwrócić uwagę, że w czerwcu odpowiadało tak 99,2 procent osób. 4,3 procent twierdzi, że obroty są podobne do lipcowych z 2019 roku (plus 3,5 procent, licząc miesiąc do miesiąca), nikt nie przyznał, że liczba rezerwacji z dwóch, trzech ostatnich miesięcy wzrosła rok do roku.

Poluzowanie restrykcji, trwające wakacje i powracająca chęć podróżowania sprawiają, że agenci patrzą na sytuację trochę optymistyczniej niż w ostatnich miesiącach. Nadal negatywnie na ich biznesie odbijają się obostrzenia dotyczące wyjazdów zagranicznych. Tylko 1,7 procent pytanych uważa, że w ciągu najbliższego półrocza popyt wzrośnie. 5,2 procent spodziewa się, że zainteresowanie utrzyma się na podobnym poziomie jak w zeszłym roku. Większość jest jednak sceptycznie nastawiona do przyszłości i zakłada, że w kolejnych sześciu miesiącach sprzedaż będzie mniejsza niż przed rokiem (93 procent odpowiedzi).

CZYTAJ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna: Nasza sytuacja nie poprawia się

Agenci uważają jednak, że w przyszłości ich zyski będą lepsze – 3,4 procent ankietowanych liczy na większy popyt (plus 2,6 punktu procentowego miesiąc do miesiąca). 6,9 procent nie spodziewa się natomiast żadnych zmian przez pół roku (przed miesiącem w ten sposób odpowiedziało 2,5 procent pytanych). 89,7 procent przewiduje, że w ciągu sześciu nadchodzących miesięcy zyski spadną. W czerwcu przekonanych o tym było 96,6 procent badanych.

W lipcu w ankiecie udział wzięło 116 agentów, w czerwcu 119.

W lipcu w prawie wszystkich niemieckich landach rozpoczęły się wakacje letnie, a turyści zaczęli powoli wracać do biur podróży. Mimo lekkiego wzrostu sprzedaży nastroje agentów nadal są o wiele gorsze niż przed rokiem. Jednak z analizy, którą co miesiąc przeprowadza firma konsultingowa Dr. Fried&Partner, wynika, że sytuacja trochę się poprawia. Co prawda żadne z biur, które wzięło udział w ankiecie, nie określiło jej jako dobrej – to nie zmienia się od kwietnia – ale nieco spadł odsetek osób, które mówią, że jest źle. O ile w czerwcu w ten sposób odpowiedziało 98,3 procent pytanych agentów, o tyle w lipcu było to już 96,5 procent. 3,5 procent doradców (o 1,8 procent więcej niż przed miesiącem) ocenia sprzedaż jako zadowalającą.

Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?