Niemieccy agenci odzyskują dobry nastrój

Fot. AFP

Co prawda nastroje w niemieckiej sieci sprzedaży nadal są o wiele gorsze niż rok temu, ale, jak wynika z badania firmy konsultingowej Dr. Fried&Partner, jest już nieco lepiej niż w zeszłym miesiącu.

W lipcu w prawie wszystkich niemieckich landach rozpoczęły się wakacje letnie, a turyści zaczęli powoli wracać do biur podróży. Mimo lekkiego wzrostu sprzedaży nastroje agentów nadal są o wiele gorsze niż przed rokiem. Jednak z analizy, którą co miesiąc przeprowadza firma konsultingowa Dr. Fried&Partner, wynika, że sytuacja trochę się poprawia. Co prawda żadne z biur, które wzięło udział w ankiecie, nie określiło jej jako dobrej – to nie zmienia się od kwietnia – ale nieco spadł odsetek osób, które mówią, że jest źle. O ile w czerwcu w ten sposób odpowiedziało 98,3 procent pytanych agentów, o tyle w lipcu było to już 96,5 procent. 3,5 procent doradców (o 1,8 procent więcej niż przed miesiącem) ocenia sprzedaż jako zadowalającą.

ZOBACZ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

W porównaniu z zeszłym rokiem spadek sprzedaży nadal jest olbrzymi. Przyznaje to 95,7 procent uczestników ankiety, ale warto zwrócić uwagę, że w czerwcu odpowiadało tak 99,2 procent osób. 4,3 procent twierdzi, że obroty są podobne do lipcowych z 2019 roku (plus 3,5 procent, licząc miesiąc do miesiąca), nikt nie przyznał, że liczba rezerwacji z dwóch, trzech ostatnich miesięcy wzrosła rok do roku.

Poluzowanie restrykcji, trwające wakacje i powracająca chęć podróżowania sprawiają, że agenci patrzą na sytuację trochę optymistyczniej niż w ostatnich miesiącach. Nadal negatywnie na ich biznesie odbijają się obostrzenia dotyczące wyjazdów zagranicznych. Tylko 1,7 procent pytanych uważa, że w ciągu najbliższego półrocza popyt wzrośnie. 5,2 procent spodziewa się, że zainteresowanie utrzyma się na podobnym poziomie jak w zeszłym roku. Większość jest jednak sceptycznie nastawiona do przyszłości i zakłada, że w kolejnych sześciu miesiącach sprzedaż będzie mniejsza niż przed rokiem (93 procent odpowiedzi).

CZYTAJ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna: Nasza sytuacja nie poprawia się

Agenci uważają jednak, że w przyszłości ich zyski będą lepsze – 3,4 procent ankietowanych liczy na większy popyt (plus 2,6 punktu procentowego miesiąc do miesiąca). 6,9 procent nie spodziewa się natomiast żadnych zmian przez pół roku (przed miesiącem w ten sposób odpowiedziało 2,5 procent pytanych). 89,7 procent przewiduje, że w ciągu sześciu nadchodzących miesięcy zyski spadną. W czerwcu przekonanych o tym było 96,6 procent badanych.

W lipcu w ankiecie udział wzięło 116 agentów, w czerwcu 119.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słowacja zaprasza na kąpiel

Ponad 7 milionów euro zainwestują w tym roku Słowacy w remont parku wodnego Besenova ...

Xavier paraliżuje kolej na północy Niemiec

W związku z nadciągającym sztormem Xavier niemieckie koleje zawiesiły w dziś po południu połączenia ...

Hotelarze obawiają się, że bon im nie pomoże

Prawie połowa właścicieli obiektów noclegowych uważa, że bon turystyczny pomoże im przetrwać kryzys związany ...

TFG instruuje, jak wypełnić deklaracje o składkach

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nagrał i udostępnił na swojej stronie internetowej filmy, pokazujące jak poprawnie ...

Mouzenidis chce rosnąć 100 procent rocznie

Popyt na greckie wakacje, dobrze dobrane hotele i ścisła współpraca z agentami turystycznymi – ...

Popsuty komputer na lotnisku to siła wyższa

Jeśli lot opóźni się, bo na lotnisku popsują się komputery, pasażerom nie należy się ...